Jak rychlá je fast fashion? Instantní outfit Kim Kardashian získáte na počkání

14. 2. 2019 | Aneta Birnerova
Toto byl snad rekord. Značka Missguided dokázala okopírované šaty Kim Kardashian začlenit do své kolekce do 3 hodin.

Zdroj:Etoline.com

Kim Kardashian West, bulvárním tiskem nejoblíbenější ze tří sester, proslula svými křivkami a schopností je originálně zahalit do módních kousků. Dokonce se sestrami 11 let vedla řetězec módních butiků Dash. Díky jejímu instagramovému účtu o ní její fanoušci vědí téměř všechno. A nyní také mohou také nosit téměř všechno, v čem se tato celebrita ukáže – ať už na večírku či Instagramu.

To vše díky trendu rychlé módy (fast fashion). Nejprotřelejší značky vyznávající tuto strategii místo návrhářů najímají paparazzi, kteří jim zprostředkují snímky slavných celebrit a značky jsou pak schopné okopírovat luxusní modely téměř za pár korun. Oděvy jsou tak v neuvěřitelně krátkém čase dostupné široké veřejnosti. V případě kopírování šatů z Instagramu je jejich zisk ještě větší, neboť jim hvězdy zaplatí práci fotografa.

Tentokrát ovšem značka Missguided předběhla i samotnou Kim Kardashian West, která si dala na Instagram svoji fotku ve zlatých šatech, jež měla připravené minulé léto na výlet do Miami. Nakonec ovšem s sebou šaty nevzala a tato stará fotografie jí připomněla, že by se v nich měla konečně někdy ukázat. Svůj příspěvek zakončila prosbou směrovanou na módní značky, aby počkaly s jejich kopírováním do té doby, než si je opravdu vezme. 

Zdroj: Instagram Kim Kardashian

Celebrita si v té chvíli byla dobře vědoma hladových návrhářů hledajících inspiraci. A to se určitě netýká pouze značky Missguided, která už má celou sekci zaměřenou na šaty Kim Kardashian. Oděvními duplikáty v poslední době prosluly značky jako Zara a Forever 21, taže hoď kamenem, kdož jsi bez viny.

O tři hodiny později 

Jenže ještě dříve, než stačíte zapnout šicí stroj, objevuje se ve feedu módních fanoušků nový zlatý kousek od zmiňované rebelské značky Missguided. „Ďábel pracuje tvrdě, ale na nás nemá. Kim Kardashian West, máš pouze pár dní, než se tenhle kousek objeví online,“ píše pod fotografii identických zlatých šatů instagramový vtipálek společnosti Missguided veřejný vzkaz otřesené celebritě.  

Porovnání příspěvků Kim Kardashian a značky Missguided.  Zdroj: BusinessInsider.com

Nicméně na základě žádosti rozhořčené Kim Kardashian West značka příspěvěk do několika hodin smazala.

 

Jak rychlá je móda 

Trend značek rychlé módy (fash fashion brands) se v poslední době přesouvá od budování vlastní výjimečnosti k dětinskému ukazování zákaznického prstu na celebritu se slovy „Já chci, co má ona!“ A značky díky neuvěřitelně rychlé výrobě jim to mohou poskytnout na počkání. Například značka Fashion Nova navrhne a vytvoří více než tisíc nových kousků oblečení každý týden.

Sociální média boří hranice mezi námi a slavnými lidmi. Dříve pro nás byly filmové hvězdy předmětem obdivu. Shlížely na nás z obrovského stříbrného plátna, dokonalé a nedosažitelné jako hvězdy na noční obloze. A pak si každá superstar zřídila Facebook nebo Instagram. Najednou její fanoušci vidí více z jejího běžného života a z celebrit se stávají běžní lidé. Lidé, se kterými se mohou přátelit. Mohou psát komentáře pod příspěvky celebrity a snít o tom, že jednou dokážou to samé, co ona, ta holka od vedle. A začnou tím, že se budou stejně oblékat.

A protože na módu se nevztahují stejná autorská práva jako na literaturu, film, divadlo, či výtvarné umění, mohou značky rychlé módy téměř okamžitě proměnit nereálné sny svých zákazníků na šaty za dosažitelnou cenu.

Zdroje: businessinsider.compopculture.cometonline.com

Štítky dokumentu: Budování značky Instagram
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.