Jak zaujmout art directora? Pošlete mu svoji akční figurku

2. 12. 2013 | Petr Michl
Portfolia a vizitky už nefrčí. Fotografové, co se umí prodat, si vyrobí vlastní akční figurky.

Lidé z kreativních profesích musí o zajímavou práci čím dál více bojovat. Platí to i pro fotografy. Ti vykonávají povolání, které prodělalo v posledním desetiletí snad největší inflaci. Díky čím dál větší dostupnosti foto vybavení na profesionální či skoro profesionální úrovni je venku příliš mnoho lidí zvládající vytvořit řemeslně dobré fotografie. Zaujmout tak agenturního art directora a přesvědčit ho, že další práce má být právě vaše, je o to těžší. Švéd Jens Lennartson se nespokojil s nápaditou vizitkou nebo netradiční podobou portfolia. Jeho fotografie dostaly v očích příjemce tvář, a dokonce i tělo. K odeslání k povolaným rukám odeslal 400 „akčních figurek" fotografa  Jense Lennartsona zhruba v měřítku 1:9.

Lennartson vysvětluje na svém blogu: „Pokud jste někdy přišli do kontaktu s art directorem či majitelem reklamní agentury, víte, že mají milion věcí na práci a stejný počet lidí, s kterými se mají setkat. Pokud nezanecháte skutečně dojem epických rozměrů, budete zapomenuti. Potřeboval jsem více než obyčejnou papírovou složku, abych vynikl. Marketingová akce, kterou jsme se chystali zprodukovat, měla zajistit, že:

1. Lidé si „to" rádi ponechají na stole;

2. rádi „to" ukážou další lidem;

3. během okamžiku bude „to" ztělesňovat, o čem jsou fotografie Jense Lennartssona – o nepřikrášlené a naturalistické cestovatelské i lifestylové fotografii, bez přílišného vybavení nebo postprodukce ve Photoshopu."

Součástí krabice s figurkou fotografa připomínající svým oblečením Indiana Jonese bylo i Lennartssonovo portfolio složené jako mapa a ukazující cestovatelské i komerční snímky.



Figurek bylo vyrobeno na 400 a byly rozeslány agenturám a časopisům v Malmö, Stockholmu a Göteborgu. Ve videu níže se můžete podívat na to, co čekalo příjemce balíčku při rozbalování.

Po sérii fotografií naleznete i video znázorňující proces tvorby figurek i jejich balení. Kdo by čekal, že se jednalo o jednoduchou záležitost díky technologii 3D tisku, bude zklamán. Jens Lennartson popisuje, jak si vybrali čínského výrobce přes portál Alibaba.com a zasílali si přes půl světa figurku z hlíny a ladili finální podobu po 3 měsíce, než dal zelenou k produkci. Opravdu velké množství práce vložené do sebe-propagace má nicméně své světlé stránky. Dá se říci, že Jens Lennartson nadobro vystoupil z kategorie „bezejmenný fotograf" do mnohem méně početné skupiny těch, kteří umí opravdu dobře prodat svou „značku".

Zdroje: jenslennartsson.se, petapixel.com

Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.