Kampaň pro Ekotopfilm 2017: na konci evoluce není krása, ale příšery adaptované znečištění

29. 5. 2017 | Petr Michl
Kdo přežije v přírodě plné znečištění? Seznamte se s olejnatkou labutí a filtrovcem polním.



Ani propagace festivalu environmentálně laděných filmů nemusí být rozhodně ničím, co by v kvalitě provedení zaostávalo za svými komerčními konkurenty. Dokazuje to kampaň spojená s festivalem Ekotopfilm, který se konal v průběhu minulého týdne na Slovensku. Jako své hlavní hrdiny zvolil živočichy z budoucnosti, kteří přežili nepříznivý vývoj životního prostředí.

V dílně agentury Effectivity POWERED BY PUBLICIS pod vedením creative directora Petera Rajčáka a společnosti Allien Studio zodpovědné za 3D animaci vznikly spoty zachycující postapokolyptické prostředí, kterému se flora a fauna buď přizpůsobila, nebo zahynula. Mezi přeživší patří olejnatka labutí, která pojídá plast a nevadí jí ani olejové skvrny na vodě.


Dalším adaptovaným zvířetem je nástupce křečka, filtrovec polní. Ten se dokáže vyrovnat i s toxickými emisemi a nevadí mu ani se uvelebit hned vedle dálnice.

Hlavním sdělením kampaně je, že na konci evoluce nečeká krása — rozhodně tedy v případě, kdy budeme upřednostňovat okamžitý užitek před dlouhodobou udržitelností světa kolem nás. Kampaň byla nasazená na slovenských televizních stanicích na TA3 a RTVS. Televizní spoty doplnily i ty rádiové, ale mezi mediatypy se řadily také billboardy, reklama v tištěných médiích a bannery.

Navázáním na kampaň pak byla výstava „Fauna Antropocénu“. V ní řada slovenských uměleckých výtvarných osobností poskytla vizi toho, jak může dopadnou hazardování s přírodou.

Kam dál?

I propagace posledního Ekotopfilmu, který se konal na podzim loňského roku v Česku, patřila mezi ty povedené. Připomeňte si ji v článku V kampani festivalu EKOTOPFILM září psolev Simba nebo prasonosorožec Naira.   

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.