KLM zachraňuje cestovatele v nesnázích. Klidně i ty od konkurenčních aerolinek

4. 12. 2014 | Irena Šovčíková
Pohodlná postel nebo vzkaz od oblíbené kapely. KLM pomáhala v rámci kampaně #HappytoHelp cestovatelům s jejich obtížemi, i když letěli s jinými aerolinkami.

Nizozemská letecká společnost KLM má údajně nepřekonatelný servis pro své zákazníky. Aby ukázali, jak se starají o své pasažéry i těm, kteří s nimi nelétají, celý týden zachraňovali a zpříjemňovali cestu cestovatelům po célém světě v rámci kampaně #HappytoHelp.

Aby demonstrovala výjimečnost svých služeb, vytvořila na jeden týden společnost KLM na svém domovském letišti Schipol speciální středisko. V něm jejich zaměstnanci 24 hodin denně kontrolovali sociální sítě a vyhledávali všechny cestovatele, kteří se potýkali s nějakým problémem. Když někoho takového objevili, snažili se mu co nejvíce pomoci. Některým se dostalo praktických rad, některé však KLM překvapila unikátním zážitkem.

Novomanželský pár, kterému jiná aerolinka ztratila kufry, vyrazil společně se zaměstnancem KLM na nákupy. Mladou cestovatelku, která se bála, že ráno zaspí a nestihne svůj let, ráno vzbudil speciální telefonát, zatímco pasažérovi, jenž nemohl usnout, zazpívala letuška po telefonu ukolébavku.

Na letištích jsou častá různá zpoždění, a lidé tak často musí trávit dlouhé hodiny ubíjejícím vysedáváním v hale. Jedné ze znuděných čekajících připravilo KLM překvapení v podobě speciálního videa od jejího oblíbeného umělce. Těm, kteří zůstali na letištích přes noc, zase ustlali pohodlnou postel přímo v areálu. Včetně pyžama. A pokud někdo z Amsterdamu tu smůlu, že by zapomněl doma pas, speciální auto bylo připraveno zapomnětlivce zachránit. Jak se lidově říká, KLM dělala zázraky na počkaní a nemožné by snad zvládla do tří dnů.

Je jasné, že kampaň měla na sociálních sítích velký úspěch. Lidé tweetovali o vyřešení jejich problému, a zároveň tak sdíleli nadšení o službách aerolinky mezi své odběratele. Kromě toho získalo video shrnující celý #happytohelp týden 1,75 milionu zhlédnutí na YouTube. Ačkoliv musela pomoc všem cestovatelům být neuvěřitelně nákladná a složitá na realizaci, poselství které kampaň předává je poměrně jasné. Létat s KLM se vyplatí.

Nizozemská letecká společnost není na poli marketingu žádným nováčkem. V minulosti například propagovala svoje služby pomocí virálního videa se štěnětem hledajícím a vracejícím ztracené věci nebo skrz speciáln pobyt v KLM letadle inzerovaný přes AirBnB. Minulý týden také aerolinka zabodovala se svou snahou usnadnit cestujícím loučení s jejich blízkými. Společně se zaměstnanci letiště Schipol totiž dali možnost některým blízkým, aby chvilku po rozloučení vytvořili krátký pozdrav. Ten pak jejich vnoučata, děti nebo partneři a kamarádi v letadle měli na svých sedadlech. Hezký způsob jak svým zákazníkům zpřijemnit cestu a udělat jim radost.

Zdroj: MarketingLand

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.