Lebeděv se stal vlastníkem britského Independentu

26. 3. 2010 | ČTK
Ruský miliardář a bývalý agent KGB Alexandr Lebeděv koupil za symbolickou jednu libru jeden z hlavních britských seriózních listů The Independent a jeho nedělní vydání. Oznámila to irská společnost Independent News & Media (INM), která dosud oba listy vlastnila.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Ruský miliardář a bývalý agent KGB Alexandr Lebeděv koupil za symbolickou jednu libru jeden z hlavních britských seriózních listů The Independent a jeho nedělní vydání. Oznámila to irská společnost Independent News & Media (INM), která dosud oba listy vlastnila.
Je to již druhá Lebeděvova akvizice na britském mediálním trhu. Před rokem koupil rovněž za symbolickou cenu londýnský večerník The Evening Standard. Rozhodl se ho rozdávat bezplatně. Zlikvidoval tak konkurenci dvou bezplatných večerníků a ztrojnásobil jeho náklad.
The Independent je nejmenším z celostátních deníků, má však na britské mediální scéně významné místo. Po svém založení v roce 1986 svým čerstvým přístupem ke zpravodajství významně ovlivnil ostatní listy a v roce 1990 jeho náklad dosáhl 400 tisíc výtisků.
Nyní však deník i nedělník zápasí s odlivem čtenářů a údajně ztrácí každý měsíc milion liber. V lednu činil náklad 183 tisíc výtisků, tedy o skoro 11 procent méně než před rokem.
INM tak ještě během příštích deseti měsíců zaplatí Lebeděvovi 9,25 milionu liber za to, že převezme všechny další závazky a pohledávky obou listů.
Koupě The Evening Standard vyvolala v Británii neklid, zda se nebude ruský majitel snažit ovlivňovat zaměření a obsah listu. Tyto obavy se zatím nenaplnily.
Britská média nyní spekulují o tom, zda Lebeděv bude také The Independent dávat zadarmo. Podle listu The Guardian ale Lebeděv při nedávném setkání s premiérem Gordonem Brownem ujistil, že The Independent zůstane placeným listem.
Padesátiletý Lebeděv byl v 80. letech byl agentem KGB a na sovětském velvyslanectví v Londýně zpracovával tehdejší britský tisk. V 90. letech v Rusku zbohatl. Patří mu i část listu Novaja Gazeta, který je považován v Rusku za opoziční.

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.