Legendární vánoční spot od Kofoly dostal letos překvapivý závěr

21. 11. 2019 | Petr Michl
„Já nemusím, já už ho vidím!“ Tuto hlášku u kultovního spotu Kofoly slýcháme o adventu již 16 let. Letos dostal spot nový a doslova hvězdný závěr.

„Já nemusím, já už ho vidím!“ Hláška, kterou zná snad každý… Vánoční reklama na Kofolu se vysílá od roku 2003. Letos poprvé ale nabývá příběh divokého prasátka nového rozměru.

Naše reklama se stala tak trochu ikonou Vánoc. Navazuje na symboliku čarovného Zlatého prasátka, které chce na štědrý večer spatřit každý. V letošní kampani jsme tento motiv posunuli ještě dál,“ vysvětluje Lucia Tarbajovská, marketingová manažerka Kofoly. „Na noční obloze se díky kouzlu prasátka rozsvítí zcela nové souhvězdí, souhvězdí Prasátka, díky kterému bude moci Zlaté prasátko zahlédnout skutečně každý. A to nejen o Vánocích. Stačí jen najít Velký vůz a správně pospojovat hvězdy v souhvězdí Velké medvědice,“ dodává.

Nové vyústění dobře známého příběhu nahrazuje každoročně nasazované závěry spotu, ve kterých se představovaly vánoční limitované edice Kofoly. Ty vznikly i letos - jsou jimi Kofola vánoční koření a Kofola s příchutí jablka se skořicí - spot je ale neakcentuje. Senior brand manažer Kofoly Martin Macoun popisuje obsazení:

 „Rozhodli jsme se věnovat adventní čas kouzelnému příběhu, jehož hlavní zvířecí hrdinkou je prasátko Zlatuška. To ztvárnila šestiletá samice Bublina, která si ve spotu zahrála i se svým trenérem Radimem.“

Natáčení probíhalo v říjnu u Českého Šternberka. Pro dokreslení zimní atmosféry bylo potřeba zajistit umělý sníh. Hlavní výzvou bylo ovšem přiblížit se co nejvíce původní podobě kultovního spotu. „Při postprodukci letošní dohrávky jsme postupovali tak, aby její výsledná podoba co nejvíce odpovídala době, kdy vznikl původní spot, tedy v roce 2003,“ vysvětluje kreativní ředitel David Suda z WMC Grey, která pokračování příběhu tvořila.

Spot vznikl v režii Roberta Hloze, který už má na kontě jednu z letních reklam Kofoly (Klíště, 2017). Spolu s WMC Grey se na spotu podílela produkční společnost Dawson.

„Naše Zlaté prasátko patří už neodmyslitelně k Adventu. Je rodinným stříbrem kofolích kampaní a není tedy důvod ho měnit. Dát starému příběhu ale nový impuls jsme vnímali jako velkou výzvu a těšíme se na reakce spotřebitelů,“ uzavírá Lucia Tarbajovská.

Vánoční kampaň startuje 23. listopadu a poběží až do Vánoc. Návod na to, jak a kde spatřit  Zlaté prasátko na noční obloze najdete na etiketách produktů a POS materiálech. Níže najdete packshoty lahví nových příchutí a (slovenský) plakát se zmiňovaným návodem.

 

 

Bublina v roli Zlatušky

Hlavní zvířecí postavu vánočního spotu, Zlatušku, ztvárnila šestiletá samice prasete divokého. Narodila se v oboře Žleby a nyní žije v záchranné stanici ve východních Čechách. Váží asi 80kg a patří mezi velké gurmány. Před kamerou není žádným nováčkem - na kontě má roli ve filmu Pokot pod režijním vedení Agnieszky Holland, seriál pro BBC Britannia, slovenský film Cuky Luky a také seriál Strážmistr Topinka. 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: