LG poprosilo o „přiznání matek". Je z toho kampaň plná upřímnosti a černého humoru

2. 9. 2014 | Petr Michl
LG se vzpouzí falešnému reklamnímu světu bílé elektroniky. V kampani #MomsConfessions žádá matky o triky na přežití mateřské.

Reklamy na bílou eletroniku jsou plné krásných a usměvavých žen, které vládnou své kuchyni, po níž pobíhají dvě děti předškolního věku. Jejich manželství s mužem, jenž se v oblekové košili a s kávou v ruce mihne na okamžik před kamerou, je stejně perfektní jako před chvílí z pračky vytažené bílé prádlo. Korejský výrobce LG se chtěl tentokrát oprostit od těchto klišé. Proto poprosil své zákaznice o přiznání matek".

Ženy dávají k dobru příběhy ze svého života na microsite MomConfessions nebo na sociálních sítích pod totožným heslem doplněným hashatagem. Některá přiznání jsou relativně nevinná, jiná ukazují únavu z života domácí puťky i černý humor a vtipné momenty spojené s výchovou dětí i samotným manželstvím. Kampaň od agentury Hill Holliday probíhala pochopitelně i v rámci sociálních médií, včetně Tumblru. Velkou zbraní jsou gify s roztomilými dětskými nehodami, ale největší úspěch mají plakáty vytvořené z povedených přiznání. Třeba o tom, že matky někdy brečí jen tak naoko pro to, aby je děti politovaly, nebo o tom, že 20 dolarovka daná synovi za to, že bude na dlouhé cestě v autě sedět mezi jeho sestrami, byla vlastně ta, kterou předtím máma našla v jeho oblečení při praní.

Kampaň navazuje na sérii spotů z jara tohoto roku, které se také snažily vyhnout bělostným úsměvům a neupřímné idylce. U znuděná třicítky vyvolává rychlost praní v pračce od LG asociace na její milostný život: manžel je taky hotov rychle, příliš rychle. Další spot poukazuje na to, že manžel spíš než na sexy pózy reaguje na obsah ledničky.

Obsah těchto spotů nebyl pravděpodobně daleko od každodenní reality mnoha žen. Dosvědčuje to minimálně crowdsourovaný obsah. Najdete v něm přiznání schovávání chipsů v pračce. narážky na neuspokojivý sexuální život i postřehy o tom, že ticho je zlaté, ale když máte děti, začne být po chvíli podezřelé.




LG přímo vyzývá mámy ke sdílení rad k přežití", takže se můžete dozvědět třeba i tip na to, jak zatočit s hračkami vydávajícími otravné zvuky, nebo radu pro přesvěčení dětí, že čistění zubu má význam. Stačí jim říct, že si můžou čistit jen ty zuby, které si chtějí nechat.


Aspirací tradiční marketinogvé komunikace bylo po dlouhou dobu vytvořit překrásný svět a přimět spotřebitele k přesvědčení, že při používání určitých produktů a služeb se mu také přiblíží. LG nyní potvrdilo, že v sociálních médiích je lepší taktikou opustit reklamní pozlátko a dát najevo, že svým zákazníkům rozumíte a dokážete se s nimi zasmát, i když se třeba jedná o černý humor z nouze. I proto považujeme #MomConfessions za výjimečnou kampaň.

Zdroj: MomConfessions, Adweek

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.