LinkedIn přináší zásadní změny pro Skupiny

12. 10. 2015 | Petr Michl
Bitva proti spamu mění i sociální síť profesionálů. Všechny LinkedIn skupiny budou soukromé, tedy neviditelné pro nečleny. V konverzacích půjde označovat další uživatele i přidávat fotky.



Skupiny byly silnou součástí LinkedInu již od svého startu v roce 2004. V současnosti jich je na profesionální sociální síti na 2 miliony. Nyní je ovšem čekají největší změny od jejich vzniku.

Změny budou implementovány zejména s cílem zefektivnit komunikaci v rámci Skupin. Mnoho z nich je dnes zahlceno spamem a řadou nevyžádaných pracovních nabídek. Z tohoto důvodu bude zjednodušena správa Skupin a upraveny pravomoci členů.

Všechny skupiny budou soukromé

Zásadní změnou je to, že se všechny Skupiny stanou soukromými. Tedy, co se odehraje uvnitř, nebude viditelné pro nečleny. Jen členové budou také schopni do skupin přispívat. Zároveň bude fulltextovým robotům vyhledávačů zabráněno, aby indexovali obsah uvnitř Skupin.

„Naše data ukázala, že historicky přitahovaly otevřené skupiny velký podíl konverzací nízké kvality," napsal LinkedIn ve svém příspěvku. „Skupiny otevřené pouze pro členy vytvářely výrazně více konverzací  (až 5x více) a přitahovaly větší účast. Indikuje to tak, že jejich členové mají větší tendence být více aktivní."

Jen dvě možnosti: standardní nebo nelistované Skupiny

Vlastníci Skupin se budou muset rozhodnout, zdali jejich Skupiny zůstanou standardní nebo nelistované („unlisted" - pozn. red.). První varianta umožňuje dohledat Skupinu i nečleny, druhá varianta tu nedovoluje.  U členů nelistovaných Skupin se navíc u jejich profilů nezobrazí informace, že do ní náleží. Zároveň platí, že jejich řady se mohou rozšířit až po pozvání vlastníků či manažerů Skupiny. U standardních skupin mohou pozvat členové sami své kontakty, které LinkedIn označuje jako „first-degree" (kontakty či uživatele prvního stupně - pozn. red.), a mohou také jejich žádosti schvalovat.

Hlavní změny v rámci Skupin

 Úpravy Skupin se projeví také v rámci jejich běžného fungování. Mezi ty nejzásadnější změny patří:

Lepší filtrování obsahu: LinkedIn vylepšil filtry, aby usnadnil zbavování se obsahu nízké kvality a spamu. Příspěvky náležící do této kategorie nebudou padat do záložky Promotions Tab, ale přímo do fronty moderátora Skupiny s označením, že se jedná o přípěvky propagačního charakteru. Příspěvky s nabídkou či poptávkou práce budou automaticky vkládány do k tomu určené záložky, tzv. Jobs Tab.

Moderace: K urychlení včasnosti a návaznosti diskuzí, budou komentáře rovnou zobrazeny všem členům skupiny. Manažeři Skupin a moderátoři budou moci nerelevantní obsah stáhnout dodatečně a případně znemožnit problémovým členům jejich další možnost zapojovat se do konverzací.

Obrázky a zmínky v konverzacích: Lidem začínajícím novu konverzaci bude umožněno nahrát fotografii. Členové se budou moci také vzájemně označovat s pomocí @ před jménem.

Podskupiny se stanou samostatnými Skupinami: Některé velké Skupiny se nadále dělily na Podskupiny. „Víme, že Podskupiny byly důležité pro některé velké organizace. Nicméně pro většinu členů byly matoucí,"  říká LinkedIn Nyní proto budou vyčleněné v samostatné jednotky.

Zdroje: LinkedIn, Marketing Land

Štítky dokumentu: LinkedIn
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.