Londýnské muzeum designu otevřelo vlastní minisupermarket a udělalo z něj svatostánek umění. Mohl díky tomu zůstat otevřený i v době lockdownu

13. 7. 2021 | Lucie Životská
Umění je také základní lidskou potřebou a ani pandemie ho neumlčela. Když v Británii zavřely galerie a muzea, Londýnské muzeum designu otevřelo obchod s potravinami, kde produkty naaranžovalo jako umělecká díla. Náleží mu za to stříbro v kategorii „Brand & Communications Design” z Cannes Lions 2021.

London design museum

Akutní fáze pandemie covidu představovala krizi pro umění. Divadla, galerie a muzea byly uzavřeny, protože nebyly považovány za dostatečně základní lidskou potřebu. Což samozřejmě negativně ovlivnilo komunity umělců, kreativců a designérů. Ovšem značka Bombay Sapphire, která má vlasti destilérku, se spojila s Londýnským muzeem designu a začaly spolu proti této nepřízni a vládním zákazům bojovat. Jak? Velmi vkusně, kreativně ale také legálně.

 

Toaletní papír může být také umění 

Jejich kampaň byla postavena na velmi jednoduchém principu, jak vysvětluje ředitel Londýnského muzea designu Tim Marlow: „Diskutovalo se neustále o tom, že vláda nechává otevřené obchody, které prodávají základní položky. Ale pak se nabízí otázka: není kreativita také esenciální? Co je vlastně pro lidi základním a esenciálním?” Londýnské muzeum designu se rozhodlo otevřít obchod, který byl ale zároveň instalací uměleckých děl. Samotné prostředí, umístění produktů, interiér, a především obaly jednotlivých produktů byly dílem deseti umělců. V umělecká díla se tak proměnily výrobky jako balení toaletního papíru nebo plechovka fazolí. 

London design museum fazole

 

Všechny položky, které se zde daly koupit, představovaly malá umělecká díla. Měly jasně umělecky definovanou formu a představovaly médium, které mohlo v domácnostech připomínat kreativitu i nadále. Takto se umění stalo dostupné pro všechny, a to i v té legálně esenciální podobě. Tento minisupermarket nepostižený covidovou uzávěrou otevřel také svůj online obchod, kde byly všechny produkty dostupné. 

London design museum

Tato kampaň získala v rámci Cannes Lions 2021 Stříbrného lva v kategorii „Brand & Communications Design”. Jak je uvedeno na webových stránkách muzea, i online obchod je nyní vyprodán. Svědčí to o tom, že lidé umění nenechají na holičkách, a hlavně o tom, že ho také považují za nezbytné pro svůj život; pandemie nepandemie! 

Zdroje: YouTube, The Work I Lions Entry, The Design Museum

  

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.