Marketing Festival se vrací do Brna. V postapokalyptickém spotu topí město v plamenech

12. 5. 2023 | Petr Michl
Shoří Janáčkovo divadlo? Prošlo Brno apokalypsou? Tyto otázky vás mohou napadnout, když uvidíte video s vyděšenými tvářemi Elišky Vyhnánkové, Michala Pastiera a Roberta Štípka ve světle pochodní. Nejde ovšem o dokument ani o trailer na postapokalyptický film. To jen Marketing Festival oznamuje epickým spotem, že se vrací domů na místo svého vzniku.


Ve spotu se objeví i zakladatel Marketing Festivalu, Jindřich Fáborský.

Teasing na předchozí Marketing Festivaly se jeho organizátorům mimořádně povedl už vícekrát, zejména s personalizovanou video kampaní oslovující jménem všechny dosavadní návštěvníky akce z minulých let nebo dokumentem Making a Marketer o točení online covidového ročníku, který by mohl mít podtitul „Honza Kostera lítá v době lockdownů mezi kontinenty a promlouvá se světovými markeréry”. Včera nicméně přistálo na webu konference a v e-mailových schránkách předchozích účastníků něco dosud neviděného: teaser na konferenci, který působí spíše jako trailer na postapokalyptický film.

Podívejte se na něj sami.

Po zhlédnutí tohoto ambiciózního díla jsme se obrátili s dotazy na zakladatele Marketing Festivalu, Jindřicha Fáborského. Těšte se ale i na vhledy videomakera a CGI mága Michala Orsavy, který za spotem stojí.

 

Proč jste se nyní rozhodli pro tak epický spot?

Jindřich Fáborský: Každý rok chceme udělat v rámci Marketing Festivalu něco speciálního. Rádi děláme věci, na které je radost vzpomínat. Které zůstanou pevně spjaty s historií Marketing Festivalu. Letos jsme vsadili na kreativní videokampaň. A já mám obrovskou radost už teď. Na 11. května se bude skutečně vzpomínat moc hezky.

Nový Marketing Festival se svým způsobem vrací domů. Proč bude nyní v Brně?

Jindřich Fáborský: Jsou k tomu dva důvody. Zaprvé si myslím, že si to přeje většina našich minulých účastníků. A také to chci hrozně moc já. Já i jiní vzpomínáme na ročníky 2013 až 2015 s velkou nostalgií a oblibou. To byly super časy. A já si je chci zčásti připomenout. Kromě toho, atmosféra Janáčkova divadla na mě působí prostě lépe než Kongresové centrum v Praze. Nic ve zlém.

 

Kdo stojí za myšlenou spotu? Proč v něm Brno vypadá, jak z nějakého postapo filmu nebo série The Walking Dead? 

Jindřich Fáborský: Před pár měsíci jsem si vysnil, že bych někdy na něčem chtěl dělat s Michalem Orsavou a jeho týmem. A to nabralo rychlejší spád, než bych čekal. Předám ale teď slovo jemu…


Michal Orsava (v kápi a s pochodní) při natáčení

Michal Orsava: V prvé řadě chci ocenit, jakou volnost mě a mé produkci Filmagix při tvorbě kreativního konceptu videa Jindra Fáborský dal. Tak jako na každém videu jsme si nad kreativou sedli s mou kolegyní Michaelou Loveckou. Na pomoc jsme si přivolali i marketingovou posilu Marka Nieslanika z Fairy Tailors. Protože tady v Praze jsme už zaslechli spoustu vtipů na Brno, že jde o venkov, rozhodli jsme se jít ještě dál. Proto jsme vykreslili Brno jako pustou divočinu, nezkrotnou džungli. Na tuto výzvu jsme se od první chvíle těšili, jelikož postprodukční kouzla jsou naším rajónem – jak o tom svědčí naše známá virální videa, např. Harry Potter a Miloš Zeman.

 

Jak vypadalo natáčení? Co vše jsou CGI efekty? Respektive, jak moc jste zapálili Brno doopravdy?

Michal Orsava: Natáčení trvalo 2 noci přímo v centru Brna a jeho okolí. Bojovali jsme hlavně s únavou. S divokou zvěří jsme bojovat nemuseli, o tu se postprodučkně postarala Michaela Lovecká. Stejně tak jako o zarostlé budovy a celkovou flóru i faunu celého postapokalyptického Brna.

Já jsem měl na starosti režii a celkové vyznění díla. Na všechny složky jsme dohlížel a korigoval k výsledku, který jste viděli. Co se týče ohňů, tak pochodně ve videu jsou všechny reálné. Janáčkovo divadlo jsme naštěstí zapalovat nemuseli (opět až v postprodukci). Nejvíc ale pro spot hořel celý náš tým Filmagix.

Mimochodem někteří Pražáci se domnívají, že Brno tak skutečně vypadá a CGI nebylo potřeba :D

 

Jindro, kdo ve spotu mimo tebe na střeše Janáčkova divadla účinkuje a jak si tyto známé marketingové tváře přesvědčil k tomu, aby se staly herci?

Jindřich Fáborský: Michal Pastier, Eliška Vyhnánková a Robert Štípek. Velké osobnosti, velcí marketéři a lidé, kteří mají rádi Marketing Festival. Neumím říct přesně proč, ale vážím si toho. Přemlouvání vlastně nebylo vůbec potřeba. Na nabídku, jestli přijedou na pár hodin hrát v kampani pro Marketing Festival, řekli všichni obratem: “Ano.”

Až když přijeli v sobotu natáčet a zjistili, že budou na place od 17 hodin do 5 ráno, přišly první pochyby. Zvládlo se to ale skvěle, byla sranda a já jim moc děkuji.


Odvážnými návštěvníky Brna jsou Eliška Vyhnánková, Michal Pastier a Robert Štípek

 

Předpokládám správně, že to znamená, že hrdinové spotu se objeví na Marketing Festivalu i na pódiu? Můžeš už prozradit témata jejich přednášek?

Jindřich Fáborský: Ne. V kampani účinkují spíše jako influenceři a přátelé Marketing Festivalu než řečníci. Všechny ale potkáte v únoru na MF jako účastníky a někteří z nich možná povedou workshop.

V minulosti byl Marketing Festival zejména o zahraničních marketingových profesionálech, často o velkých světových jménech. Je to plán i letos, nebo se dočkáme nějakého většího mixu s lokálními talenty?

Jindřich Fáborský: Line-up letoška představíme v úterý 16. května v 10:00 ráno na našem webu a já jsem na něj ohromně pyšný. Mám dlouhodobě pocit, že by kvalita kampaně neměla být výrazně vyšší nebo nižší, než je samotná kvalita produktu. A letošní line-up bude za mě nejlepší ze všech předchozích offline ročníků Marketing Festivalu. V úterý představíme 7 řečníků a všichni jsou ze zahraničí. Máme na seznamu jména z USA, Velké Británie, Německa a Austrálie. Je to dostatečná nápověda?


Robert Štípek, Michal Pastier a Eliška Vyhnánková před budovou Janáčkova divadla v Brně 

Co můžeš ještě před úterním odhalení programu o nadcházejícím ročníku prozradit?

Jindřich Fáborský: Co se dá ještě teď vypíchnout, je to, že jsme mnohem lépe připravení a organizovaní než kdykoliv v minulosti. Myslím si, že je to letos takové kombo obrovské energie, ale také zkušeností (10 let). Některé věci už nejsou takový punk. Například line-up už máme uzavřený teď! Máme jen jeden volný slot, který si necháváme pro téma, jež se třeba ještě v průběhu roku objeví, a není ho tak dobré celé teď plánovat.

Ale vypadá to, že jinak jste v plánech časově nezvykle napřed…

Jindřich Fáborský: Ano. Už teď máme naplánovaných 10 workshopů či školení. Už teď máme hotový program na všechny večery, booknuté kluby, bary, kapely. Souvisí to s tím, že mě hodně nakopl minulý rok Digisemestru a já jsem prostě začal dohánět roky mojí menší aktivity v oboru, kdy jsem se věnoval motorkám. Ne proto že jsem cítil, že musím, ale prostě to přišlo. Najali jsme spoustu nových lidí do týmu (minimálně 3 velké posily) a disponujeme nyní kombinací brutální energie a dlouhodobých zkušeností. Myslím si, že festival letos započne další desetiletí a že ho čeká dost velká budoucnost. Jsem tomu moc rád, protože před rokem nebo dvěma to vážně nevypadalo, že se vůbec MF vrátí. Proto i kampaň má nyní podtitul pozvednutí pochodně… protože už to bylo prostě potřeba.

 

 

Níže si můžete prohlédnout fotografie z natáčení: 

Tip redakce 

Poznejte, jak tvoří videa Michal Orsava, v článku Making of: Co předcházelo vyjetí Knight Ridera na D1.

 
Štítky dokumentu: Kreativní inspirace Tipy na akce

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: