Mobilní reklama je pro Facebook nutností

6. 2. 2012 | Agency Focus
Přes smartphony na něj přichází až třetina uživatelů, mobilní Facebook ale nemá reklamy, a negeruje tak zisky.

Dokumenty spojené s primárním úpisem akcií (IPO) Facebooku odhalují čím dál zajímavější fakta. Třeba to, že jeho zisky z reklamy čím dál více rostou, platí to však pro „klasickou počítačovou verzi“, nikoliv pro tu mobilní. Podchycení mobilní platformy je přitom nutné pro budoucí úspěch společnosti. Již dříve Facebook sdělil, že má přes 350 milionů aktivních uživatelů. V „IPO dokumentech“ je uvedeno, že se jejich aktuální počet zvýšil již na 425 milionů měsíčně. Mobilní uživatel se přitom identifikuje dle použití speciální aplikace či mobilních verzí sociální sítě jako m.facebook.com.

 

Studie od společnosti Hubspot z května minulého roku dokonce tvrdí, že z mobilních zařízení přichází zhruba třetina trafficu Facebooku. Od té doby to je pravděpodobně ještě více. Navíc by bylo vhodné vědět, kolik je obvyklý strávený čas na stránce.
Nyní veřejný dokument k IPO s označením S-1 musí uvádět i rizika ohrožující podnikání nej. Facebook identifikoval tyto „mobilní rizikové faktory“:

  • Růst používání Facebooku skrze mobilní zařízení, kde v tuto chvíli nezobrazujeme reklamy, jako náhrada za přístup z PC může negativně ovlivnit naše příjmy z reklamy.
  • Růst používání Facebooku na mobilních zařízeních a míra zapojení uživatelů (engagement) závisí na efektivní spolupráci s mobilními operačními systémy, sítěmi a standardy,na které nemáme vliv.
  • Neschopnost vyvíjet produkt pro mobilní zařízení, který bude uživatele bavit a zároveň bude pracovat na celé řadě mobilních operačních systémů a sítí - tyto podmínky jsou důležité pro vysokou marketingovou akceptaci (oblíbenost mezi inzerenty reklam – pozn. red.).“

Takovéto formulace jsou jasným důkazem toho, že si Facebook uvědomuje svoje nedostatky a plánuje změnu. Ostatně debut reklam v mobilní verzi Facebooku již byl oznámen oficiálními tiskovými zprávami v minulosti. To, že to je více než rozumný plán, dokazuje odhad portálu MarketingLand vyčíslující hodnotu mobilního Facebooku s jeho počtem zobrazení na celých 2.5 miliardy dolarů.

Umístění reklam na Facebooku pro mobily je však poměrně delikátní záležitost. Jeho upravené podoby jsou totiž zjednodušené, tak aby byl zdůrazněn hlavně newsfeed. Pravá strana s tickerem či panelem není vidět a snaha napasovat do prostředí uzpůsobeného menším obrazovkám mobilních telefonů reklamy s velikostí zaručující jejich čitelnost může uživatele iritovat mnohem více než u klasické počítačové verze. Řešením, které je zmíněné i v IPO dokumentech, jsou „sponzorované příběhy“ přímo v newsfeedu uživatelů. Plán jejich uvedení se nedávno setkal s poměrně negativní reakcí veřejnosti. Při zohlednění výše zmíněných informací je však zřejmé, že tato funkcionalita je pro uvedení reklamních sdělení na mobilní platformě logickým krokem.
 

Zdroje: www.marketingland.com, www.mashable.com

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.