Mobilní zařízení slouží i pro nákup při cestování – spouštěčem akce je hlavně cena

6. 9. 2012 | Petr Michl
Hledání cesty, levného benzínu, ubytování, chutného oběda i nákup letenek. Mobilní zařízení hrají při cestování důležitou roli a rozhodují o našich nákupech.

Využití mobilních zařízení na cestách má svoji logiku, která vychází již z jejich názvu. V okamžicích, kdy je k našemu počítači daleko, rádi šaháme po google maps či přímo navigačních systémech v telefonech. Hledáme hotely, restaurace i ceny benzínu. Dále představené výzkumy vycházejí samozřejmě z americké reality, kde můžete být i po ujetí tisícovek kilometrů stále na území stejné země se stejně drahými mobilními daty, navíc s větší kvalitou připojení.
I přesto se stává čím dál relevantnější i pro náš lokální trh, i zde jsou možnosti i změny značné. Před deseti lety se rovnalo spontánní hledání ubytování na Šumavě (ale třeba i v Chorvatsku) popojížděním ve vybrané lokalitě, lovem na domy s nápisem „Zimmer Frei“ a velkou důvěru ve štěstí, dnes je možné i na těchto místech narazit na pohostinství s Wi-Fi, kde si na tabletu či smartphonu prohlédnete na Airbnb.com ceny ubytování, fotografie interiérů a hodnocení uživatelů. Hledání správného obědového menu nejen v cizím městě pro změnu vyřeší chytrý telefon a mobilní verze webu Lunchtime.cz.

Airbnb má velice vyspělou mobilní aplikaci. Toto video představuje její vývoj, obrázek níže ukazuje printscreen aplikace u dvou z inzerovaných lokací.

 

Již dříve jsme informovali o výzkumu TelMetrics a xAd zkoumající mobilní cestu k nákupu, která je překvapivě častá a krátká. Nyní byla zveřejněna dodatečná data zaměřená právě na cestování. Panel výzkumu tvořilo 1500 uživatelů tabletů a smartphonů.

Při hledání zboží a služeb spojeného s cestováním mají lidé hledající na smartphonech až nezvykle velkou nákupní konverzi – konkrétně 43 procent u uživatelů chytrých telefonů a 48 procent u uživatelů tabletů. Nejčastější aktivitou je přitom porovnávání ceny. Z těch, co provedli mobilní nákup zboží či služeb spojených s cestováním, tak učinilo 72 procent během jednoho měsíce od prvního hledání. Nicméně třetina z této skupina lidí učinila nákup do dne a 19 procent během jedné hodiny. Nejdůležitějšími faktory ovlivňujícími samotné rozhodnutí byly „správná cena“, „výběr značky“ a „dobrá uživatelská hodnocení“.

 

Dalším zajímavým zjištěním byla míra ovlivnitelnosti reklamou u mobilních uživatelů. Vzhledem k tomu, že při vyhledávání z nich měla na mysli konkrétní značku jen čtvrtina lidí, dá se přepokládat že zbylých 75 procent je otevřených ovlivnění jejich nákupního rozhodování. Poznatkem vhodným pro prodejce reklamy pro mobilní telefony je jistě i to, že 57 procent uživatelů chytrého telefonu a 52 procent tabletu již kliklo na mobilní reklamu, jelikož jim přišla relevantní či cílená. Navíc reklam v kategorii cestování si dle výzkumu všímají tři čtvrtiny uživatelů smartphonu a 63 procent těch s tabletem. Může to tak být výzvou pro mobilní reklamy na "ty nejlepší" pizzy, piva a hostely ve městě. V tuto chvíli mohou využít situace, kdy není reklamní přetlak tak vysoký.

Zdroj: www.blog.nielsen.com, www.comscore.com, www.marketingland.com, internet2go.net
 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: