Možnost kontroly stavu zásilky přímo ve vyhledávání na Googlu se blíží

10. 12. 2019 | Petr Michl
Proč chodit zjišťovat stav zásilky na web přepravce, když vám ho může říct rovnou Google? Tuto otázku si možná budeme moct brzy klást i v Česku.

Z uživatelského pohledu krásná věc. Zadáte do Googlu název společnosti a slova package tracking, dopíšete číslo vaší objednávky a následně víte, na čem s očekávanou zásilkou jste. Tzv. Google Package Tracking není žádnou novinkou v USA, lidé si už tímto způsobem sledují své balíky na cestě už více než dekádu. Google ovšem nyní oznámil, že tento program půjde i do dalších zemí.

 

Přepravní společnosti po celém světě se nyní mohou přihlásit do otevíracího programu. Po svázání s Googlem nebudou muset lidé chodit přímo na stránku dopravce, ale vyřídí svou potřebu po aktuálních informacích rovnou na Googlu.

Čím dál rozrůstající se počet „rich snippetů“ Googlu ukazující hledaný obsah bez toho, aby uživatel musel jít pro odpověď na konkrétní web, je pro mnoho stránek problematický. Oslabuje totiž jejich příležitost zpeněžit organický traffic skrze reklamu. Přepravní společnosti ale chtějí primárně obsloužit zákazníka a poskytnout mu po dobu doručování informační servis — čím rychleji, tím lépe. A přesně k tomu by mohl tento update přispět.

Přepravci poskytnou RESTful JSON nebo XML API navracející informaci o sledované zásilce. Pro účast v programu musí splnit určité požadavky a zároveň vyplnit formulář s žádostí.

Štítky dokumentu: E-Commerce Google SEO
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.