Může být Facebook novým LinkedInem? Bude o to usilovat

10. 11. 2016 | Petr Michl
Správci facebookových Stránek dostanou možnost vytvářet pracovní nabídky, které nezapadnou v News Feedu. Navíc jim přibude i záložka Jobs s přehledem nabídek.

Nedávno jsme informovali o tom, že zatímco se Twitter plácá v červených číslech, LinkedIn je vysoce ziskový. Vděčí za to především tomu, že se stal nepostradatelným nástrojem pro HR manažery, kteří platí velké peníze za prémiové účty. Nyní si chce na stovky milionů dolarů spojených s náborem lidí sáhnout i Facebook. Správci Stránek dostanou lepší možnosti vytvářet pracovní nabídky.

Není ovšem tak bláhový, že by měl najednou ambici stát se konkurencí po stránce nabídky profesionálních profilů uživatelů. Ostatně usnadnit práci head hunterům se už v minulosti pokusil, na největší sociální síti můžete vyplnit své profesní schopnosti i vaši pozici. Snaha o to stát se LinkedInem pro modré límečky ale plně nevyšla. Lidé pracující manuálně, kteří na LinkedInu tak často profil nemají, berou Facebook stále primárně jako zdroj zábavy.


Takto dobře vyplněný facebookový profil s profesními schopnostmi tak často nespatříte. Ta možnost tu ale je. Zdroj: Techcrunch

Polem, které nabízí nemalé příležitosti, je ovšem propagace pracovních nabídek. Mnoho pozic je již nyní promováno primárně na Facebooku. Zaměstnavatelé také počítají s tím, že právě na něm mohou zaměstnanci nabídku sdílet a najít vhodného kandidáta v okruhu svých přátel a followerů. Dokonce existují i startupy jako český JOBOTE, který tento proces usnadňuje a napomáhá určit, kdo ze zaměstnanců si poté zaslouží odměnu za to, že nový pracovník přišel právě v reakci na jeho sdílení inzerátu.

Facebook se proto zaměřil právě na lepší možnosti vytvoření pracovní nabídky. Jeho mluvčí uvedl pro Reuters:

„Na základě chování na Facebooku, kde mnoho malých podniků sdílí svou nabídku pracovních míst prostřednictvím své Stránky, spouštíme test pro správce Stránek. Ten umožní vytvořit pracovní nabídku a příjem žádostí.“

U takto vytvořené nabídky by měl být k dispozici i v náhledu název pozice, plat či to, zda-li se jedná o plný či částečný úvazek. Cílem je to, aby se příspěvek odlišil od těch ostatních v News Feedu.

Stránkám přibude také záložka Jobs, kde bude k dispozici přehled všech nabídek. Půjde na ně zareagovat přímo kliknutím na CTA tlačítko „Apply Now“, kde se objeví již předvyplněné údaje z facebookového profilu žadatele.


Záložka Jobs se bude nacházet v levém navigačním sloupci Stránky. Zdroj: Techcrunch

Samozřejmostí pak má být také možnost cílení přímo na uživatele s konkrétním pracovním titulem nebo vyplněnými profesními schopnostmi. Zdá se tak, že se Facebook své myšlenky monetizace oblasti náboru zaměstnanců nevzdává. S konkrétními nástroji přímo pro ty, co se jím zabývají, by mohl konečně zaznamenat výraznější úspěch. Mnoho lidí předpovídalo trnitou budoucnost LinkedInu, když ho v létě koupil Microsoft. Nyní je ale dost možné, že víc než interní problémy při sžívání s velkou korporací ho mohou trápit vylepšení na straně největšího světového sociálního média.

Kam dál?

Facebook to myslí s proniknutím do pracovní sféry vážně. Před několika týdny oznámil spuštění Facebook Workplace jako komunikační platformy, jež může konkurovat službám jako Slack či Trello. Výhodou Workplace může být prostředí známé téměř všem a především poměrně příznivá cena

Štítky dokumentu: Facebook LinkedIn
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.