Na Facebooku je už je 50 milionů stránek podniků. Nyní je čeká řada vylepšení pro komunikaci se zákazníky

9. 12. 2015 | Petr Michl
Facebook naděluje adminům šikovné funkce pro interakci se zákazníky.

 

Facebook včera informoval o tom, že se na něm nachází již 50 milionů stránek malých podniků. Při příležitosti oznámení tohoto milníku si pro ně nachystalo největší sociální médium několik milých překvapení v podobě nových funkcí usnadňujících komunikaci s fanoušky.

Lidé mohou kontaktovat podniky kdykoliv a odkudkoliv. Proto nabízíme stránkám nové nástroje k lepšímu řízení jejich interakcí se zákazníky. Nyní bude pro stránky mnohem jednodušší starat se o veřejné komentáře i soukromé zprávy, které jim uživatelé zasílají, a tím tak posilovat a udržovat silné vzájemné vztahy a napomoci růstu jejich podnikání," uvedl pro Social Times  produktový manažer pro facebookové stránky, Michael Sharon.  

Mezi nové funkce patří:

  • Možnost nastavit viditelné označení doby, za kterou stránka obvykle odpovídá na zprávy, na „v rámci minut", „v rámci hodin ", „v rámci dne".

  • Přidání obvyklé reakční doby stránek i do vláken v Messengeru

  • Status nepřítomnosti (Away), který naznačuje, že admin není u počítače.

  • Možnost nastavení automatické odpovědi zdůrazněním „away statusu" nebo přednastavenou zprávou při obdržení zprávy v době nepřítomnosti. Jedná se o doplněk již fungujících uložených zpráv.

  • Vzhledově odlišný inbox, jenž dokáže poskytnout adminovi více kontextu o uživateli, jenž mu píše.

  • Nový nástroj pod záložkou Aktivity, který usnadňuje přehled v obdržených komentářích a zprávách.

Zjednodušeně řečeno Facebook pomáhá k tomu, aby se jeho stránky staly pro podniky komunikačním hubem se zákazníky a vlastně tak trochu i CRM systémem. Většina změn může pomoci především zmírnit frustraci z komunikace na straně fanoušků tím, že hned na začátku upraví jejich očekávání reakční doby dle reálných možností administrátorů.

Funkce automatických zpráv jako odpovědí v nepřítomnosti pak zlidšťuje komunikaci třeba jen prostým poděkováním či podrobnější zprávou o tom, kdy se budou moci administrátoři stránky dotazům a vzkazům zákazníků věnovat.  

Úprava pod záložkou Aktivit s filtry komunikace na „Recent", „Follow Up" a „Done" naznačuje z pohledu administrátora stránky lepší možnosti rozvržení interakce se zákazníky.


Nová podoba inboxu dovoluje
přidávat k zákazníkům štítky, například „VIP" nebo označení v předchozí komunikaci řešené tematiky.

„Stránky jsou celosvětově  pro podniky čím dál více mobilním řešením, protože představují nejlepší způsob, jak se spojit se zákazníky tam, kde jsou — na mobilu. Stránky usnadňují podnikům a zákazníkům přímou konverzaci. Každý měsíc je na stránkách 2,5 miliardy komentářů a počet zpráv zasílaných na Facebooku podnikům se loni meziročně zdvojnásobil,"  uvedla Sheryl Sandberg. ve svém facebookovém  příspěvku uvádějícím novinky. Je zřejmé, že v Menlo Parku mají v plánu, aby se počet facebookových interakcí mezi podniky a zákazníky nadále navyšoval. Představené změny by tuto komunikaci měly usnadňovat na obou stranách. Jejich roll out je globální, projevit by se měly v nadcházejících měsících. 

Zdroje: Facebook for Business, Social Times

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.