Na Facebooku se přehraje již 8 miliard videí denně

6. 11. 2015 | Petr Michl
Facebook úspěšně učí uživatele, aby sledovali videa v jeho nativním formátu. A jde mu to čím dál tím lépe. Dle včera poskytnutých údajů přehrají dnes lidé na největším sociálním médiu 8 miliard videí denně.



Facebook úspěšně učí uživatele, aby sledovali videa v jeho nativním formátu. A jde mu to čím dál tím lépe.  Dle včera poskytnutých údajů přehrají dnes lidé na největším sociálním médiu 8 miliard videí denně.

To je dvojnásobek oproti naposledy uvedenému údaji z dubna tohoto roku. Videa prý již denně sleduje 500 milionů uživatelů.  Připomínáme, že zhlédnutí na Facebooku se nerovnají těm na YouTube. Automatické přehrávání videí v news feedu a započítané zhlédnutí po třech vteřinách od spuštění, které navíc startuje v autoplay režimu bez zvuku, naznačuje, že si v tomto případě modrobílé impérium započítává spoustu čárek za videa, která nikdo ani nepostřehl. Přesto nejde jeho vzrůstající sílu ve sféře hýbajících se obrázků podceňovat. Josh Constine z Techcrunch odhaduje, že denně na Faceboku lidé zhlédnou na 760 let video obsahu — a to už je číslo, které je těžké ignorovat.

Facebook rozhodně nechce v dalším tlačení videa jako primárního obsahového formátu ustat. Máme dost zřetelnou představu vzrušujících věcí, které chceme v příštích letech udělat," uvedl Mark Zuckerberg a dodal: Jsme stále ještě na počátku a je úžasné, jak rychle to roste. Přesto nás čeká ještě mnoho práce."

Dle CEO Facebooku je jedním z dalších úkolů přispět k tomu, aby lidé viděli všechna videa od stránek, které sledují. Tím největším je nicméně přilákat video tvůrce, pro něž je platformou číslo 1 stále YouTube. Právě proto plánuje Facebook vytvořit vlastí video feed, kde by byl prostor pro pouštění pre-roll reklam před videi. Facebook by pak generoval reklamní příjmy, o něž by se mohl přímo dělit s tvůrci videí.

Kam dál?

Více o video feedu se dočtete v článku Videa na Facebooku budou mít vlastní sekci. O plánované rozdělení příjmů z reklam mezi FB a videotvůrci pak pojednává článek  Facebook útočí na základy YouTube. Nabídne tvůrcům videí podíl na příjmech z reklamy.

Zdroje: Business Insider, Techcrunch

Štítky dokumentu: Facebook Reklamy na Facebooku
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.