Nike posunuje hranice retailu. Buduje obchod, kde půjde vytvořit si vlastní design bot a nechat si je vytisknout do 90 minut

26. 9. 2017 | Petr Michl
Plné přizpůsobení vzhledu bot bylo u Nike dostupné top sportovcům, které sponzoruje. Obchod Nike v New Yorku využívá 3D tiskárny k tomu, aby měl zákazník boty dle svého gusta hotové do hodiny a půl.

 

Přizpůsobování produktů na míru zákazníka je čím dál silnějším trendem. Projekt, který odhalila značka Nike, může ovšem do značné míry naznačovat, kam až může v budoucnu zajít. V obchodě v New Yorku si můžete navrhnout vaše unikátní boty a odejít s nimi do 90 minut.

Toto kouzlo se odehrává ve studiu nazvaném Nike By You. Návštěvník dostane na začátku přesně pro tuto příležitost vytvořený bělostně čistý pár Nike Presto X. Vyzdobit ho pak může řadou grafických vzorů, od těch předpřipravených přes jejich vlastní úpravy až po ryze vlastní design.


Nike Presto X

S pomocí augementované reality a technologie trackování předmětů lze jednotlivé varianty ukázat zákazníkovi přímo na jeho nohách. Po vybrání konečného designu, je bota vytvořena na místě a za hodinu a něco může člověk odcházet díky využití 3D tisku s novým a zcela unikátním párem bot.

Nike pomáhá i tomu, aby boty nevypadaly jak omalovánky od dětí v předškolním věku. „Člověk může například začít svými narozeninami nebo výročím. Od toho se odráží první typografické vstupy, na základně nich jsou pak vytvořeny vzory, jejichž velikost na botě záleží na vkusu (zákazníka),“ vysvětluje v tiskové zprávě.

Nějakou formu customizace vzhledu bot nabízí Nike v rámci systému NikeID už víc než 10 let. Jedná se ale o online aplikaci a zákazník musí mnohem déle čekat, než mu přizpůsobená bota přijde domů.

Za touto novinkou stojí technologická odnož reklamní agentury Wieden + Kennedy, The Lodge, která v Nike spolupracovala s její inovační součástí nazvanou Innovation Kitchen.  Tu vede Mike Smith, který uvedl:  

Cílem projektu je přinést zážitek ze spolupráce na návrhu bot, jaký nabízíme našim sportovcům. Milují produkty, které vypráví jejich příběh, takže jsme chtěli zkombinovat tuto myšlenku s novým procesem živého designu a zpracování, které dovolí našim hostům přijít do našeho prostoru, spolupracovat s námi a odejít se speciálním produktem za kratší čas než kdykoliv předtím.“

Zatím bude tento zážitek dopřán jen pozvaným. Není ovšem vyloučeno, že do několika let bude podobná míra přizpůsobení bot vkusu zákazníka dostupná všem. 

Zdroje: Nike, The Drum, The Fast Company

Štítky dokumentu: Design služeb Podpora prodeje
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.