Nosit helmu byl vždy dobrý nápad. Potvrdili by to i vikingové

20. 6. 2022 | Petr Michl
Jak domluvit cyklistům, aby si nasadili helmu? Dánská rada pro bezpečnost na silnicích vytvořila virál čerpající z historie země: vikingové si na plenění Anglie také vzali helmu, a to jim to cuchalo copánky!

 

I v oblasti zdraví se mohou vyskytovat humorné kampaně. Dokazuje to i vítěz Grand Clio v rámci soutěže Clio Awards v segmentu Health & Wellness v kategorii Social Media: virální PSA spot obdoby našeho BESIPu, Dánské rady pro bezpečnost na silnicích.

Tato instituce se snažila domluvit cyklistům, tedy velmi početné skupině účastníků silničního provozu. Dánsko je pro ně zemí zaslíbenou a kolo je například v centru Kodaně jistě častějším dopravním prostředkem než auto. Přestože 70 % všech vážných nehod v Dánsku se přihodí právě cyklistům, jen polovina z nich nosí helmy.

Koho jiného v tomto ohledu poslouchat než nejvýraznější vývozní artikl Dánska? Myslíme tedy ten starší než stavebnice LEGO, navíc známý pro svou krutost a dobyvačnost. I když mají vikingové po právu rozporuplnou pověst, pro své loupežné výjezdy na území dnešního Irska, Velké Británie nebo Francie si do boje brali helmy. I když někteří frfňali a stěžovali si, že jim to ničí copánky — jako hlavní hrdina spotu Svend vedoucí v roce 893 výpravu do Anglie. Ten prý není ten typ, co nosí helmy. Když racionální argumenty od spolubojovníka nepomohou, nastoupí žena s rázným prohlášením:

„Můžeš si rabovat a drancovat, jak chceš, ale budeš mít u toho na hlavě helmu.“

 

A tak se stalo. A jak poznáte v závěru reklamy, ihned se mu ochrana hlavy vyplatila.

Kampaně zaměřené na bezpečnost v dopravě si musí vybrat, jestli budou strašit a šokovat, nebo zvolí jiný tón. Ten odlehčenější se rozhodně mnohým z nich vyplácí. Zmíněná reklama nazvaná „Helma byla vždy dobrým nápadem“ se dokonce stala virální, má jen na YouTube přes 1,1 milionu zhlédnutí a další velká čísla na Facebooku i Instagramu.

Ocenění Grand Clio v tomto případě putuje do agentury &Co z Kodaně a produkce New Land.

 

Tip redakce:

Výjimečné PSA kampaně v Dánsku nejsou výjimkou. Environmentální kampaň dánské televizní stanice TV2 upozorňuje v Kodani zvýšenými lavičkami velmi názorně na to, že do konce století může stoupnout hladina oceánů o 1 metr. V přímořském státě s průměrnou nadmořskou výškou 30 metrů to není pěkný pohled. Vy si ho ale dopřejte zde.

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: