Nová vlna na Facebooku - budou “Humans of” stejně úspěšní jako Přiznání?

14. 11. 2013 | Bednářová Daniela
Fotky lidí táhnou. Když se ještě přidá jejich životní příběh a kulisa krásného města, je z toho facebookový hit.

Pamatujete na Facebooku na boom stránek Přiznání? Přiznávaly se holky, kluci, různé školy, ale i města a historické osoby. Tyto stránky se šířily rychlostí lesního požáru. Svůj původ měly stránky přiznání v zahraničí. Stejně je tomu i u dalšího projektu - “Humans of …”

První stránkou s názvem “Humans of” byla Humans of New York (HONY), kterou vytvořil fotograf Brandon Stanton v roce 2010. Dnes má více jak 1,7 milionů fanoušků a více jak 6000 příspěvků. A v čem spočívá ono lákadlo, které způsobilo, že po celém světě vznikají stránky inspirované Humans of New York? Je to jednoduchá myšlenky, kdy se k jednoduchému portrétu člověka na ulici doplní jeho autentický příběh.

Vlna stránek “Humans of” se rozjela až v roce 2012 a existují například Humans of Rome, Amsterdam, Karachi, Tehran a India - všechny tyto stránky mají přes 50 000 lajků. A kromě příběhů a fotek lidí, se jedná i o fotky města, což je další aspekt, který lidi táhne.

K projektu se přidávají mladí a začínající fotografové, ale také již ostřílení borci. “Humans of” stránky se staly mezinárodním fotografickým projektem. Rozvíjí se dokonce i v zemích, kde je přístup k sociálním médiím značně omezován. Humans of Tehran mají proto i vlastní webové stránky. Sociální média jsou ale pro šíření podobných projektů nejlepší cestou. Velmi snadno se k nim totiž dostanou lidé z celého světa.

Samozřejmě fungují skvěle děti se svou odzbrojující upřímností.


Zdroj: Humans of New York

 

Zaujme i nečekaný fakt narušující nějaký obecně přijímaný předsudek - samozřejmě, pokud se jedná o předsudek, který není z kategorie „vážných" a nijak zvlášť na něm nelpíme. O rozvodových právnících si můžeme myslet, že to jsou nudní patroni jdoucí po penězích rozváděného protějšku. Kdo by si tipl, že vám setkání s jedním z nich může rozjasnit den?

zdroj

Nikdy nemůže zklamat hluboký lidský příběh. Obzvláště, když zpráva o smrti kdysi krásné Miss Australia, která skončila svůj život skokem z okna, je podaná nikoliv jako statistika s šokujícími detaily na TV Nova, ale s pohledem strážníka, který ke své práci přistupuje s  pokorou k lidskému životu.

Zdroj: Humans of New York.

Fungují i příspěvky, které mají oproti ostatním něco navíc. Speciální kulisu nebo předmět, který člověka odlišuje od ostatních a vypovídá o něm něco dalšího. Když se dá navíc vztáhnout i na širší skupinu - jakou jsou například pouliční muzikanti - lajky naskakují v podstatě samy.

Zdroj: Humans of Tehran.

 
A někdy se na stránkách příběh fotky rovnou nevypráví, ale teprve hledá. U této se opravdu zjistilo, kdo je na fotografii a jaký je jejich příběh.

Zdroj: www.mashable.com

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.