Nové Dynamic Ads for Retail ukáží na Facebooku dostupnost produktu na nejbližší prodejně

23. 9. 2016 | Kateřina Tauchenová
Nový formát dynamických reklam na Facebooku bude zobrazovat aktuální dostupnost produktů v kamenných prodejnách nacházejících se v blízkém okolí uživatele.

Facebook pokračuje ve svých snahách rozjet internetové prodeje maloobchodníků. Nejnovějším krokem je uvedení nového formátu Dynamic Ads for Retail (dynamické reklamy pro retail). Ty se budou zobrazovat primárně lidem, u nichž Facebook vyhodnotí největší pravděpodobnost, že po zhlédnutí reklamy navštíví nejbližší kamennou prodejnu. Pro usnadnění jejich rozhodování o cestě do obchodu nový formát reklamy uživateli ihned ukáže aktuální dostupnost daného produktu v nejbližších prodejnách.

„Propojení mobilní reklamy a kamenných prodejen je pro nás jednou z největších a nedůležitějších výzev,“ uvedl pro server Marketing Land ředitel monetizace produktů Facebooku Maz Sharafi.

Nový formát v sobě kombinuje klasické Dynamic Ads určené pro e-shopy a stále poměrně nový formát Local Awareness Ads, které jsou primárně určeny pro provozovatele lokálních kamenných obchodů. Stejně jako u klasických dynamických reklam mohou prodejci vyzdvihnout vybrané produkty z jejich stránek, budou moci maloobchodníci díky dynamickým reklamám pro retail vyzdvihnout ty produkty, které jsou právě k dispozici v prodejnách v uživatelově okolí. Dále budou moci do carouselové reklamy přidat i informace o vzdálenosti nejbližšího obchodu, jeho otevíracích hodinách a kontaktních údajích nebo o cenách, které platí právě v dané prodejně.  Aby Facebook zajistil maximální aktuálnost informací o produktech, je jednou z podmínek používání těchto reklam aktualizace inventárních katalogů alespoň jednou za 24 hodin.

Dynamické reklamy pro retail budou také obsahovat odkazy vedoucí na produkt přímo na webových stránkách daného prodejce, stejně jako možnost zobrazit podobné produkty dostupné na nejbližší prodejně. Při identifikaci podobných produktů se bude Facebook spoléhat na označení kategorií, které musí obchodník připojit ke každému produktu nahranému na Facebook.

Nový formát reklam podporuje dlouhodobou snahu Facebooku o změnu vnímání cílení reklam ze strany inzerentů. Namísto toho, aby inzerenti volbou cílového publika určovali Facebooku, kdo má jejich reklamu vidět, snaží se je Facebook přimět k praktikování opačného přístupu. Tedy k tomu, aby mu inzerenti dali svobodu v určování cílového publika dle jeho algoritmů.

Facebook se při určování uživatelů, kterým Dynamic Retail Ads zobrazí, řídí především pravděpodobností, s jakou daný uživatel později skutečně navštíví kamennou prodejnu a produkt si tam zakoupí. K určení této pravděpodobnosti využívá data získaná od uživatelů, kteří mají na svých telefonech zapnuté sdílení údajů o poloze. Na základě těchto informací pak vytvoří publikum uživatelů s podobným chováním a porovná jej s cílovým publikem definovaným inzerentem. Bere přitom v úvahu i to, kolik lidí se právě nachází v pořadovné vzdálenosti od kamenné prodejny a kolika lidem chce inzerent svou reklamu zobrazit. Dynamickou reklamu pak ukáže těm uživatelům, kteří splňují všechny definované požadavky. Inzerent následně za reklamu zaplatí podle toho, kolik lidí reklamu vidělo, a bude moci porovnat skutečné návštěvy jeho obchodu s odhadem, který mu poskytne Facebook.

Cílení na základě vzdálenosti od obchodu a pravděpodobnosti jeho návštěvy by mělo být dostupné už příští měsíc, ale zatím jen pro vybrané značky. U obchodů, které se nacházejí v centrech měst nebo ve velkých nákupních centrech, nebude možné toto cílení využít, protože Facebook nebude schopen rozlišit, kteří uživatelé obchod skutečně navštíví a kteří kolem něj jen procházejí. 

Zdroj: Facebook for Business

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: