Nové e-commerce funkce pro Facebook a Instagram vám usnadní on-line nákupy

26. 8. 2020 | Eva Dragulová
Facebook Shop umožní zákazníkům procházet zboží oblíbených značek přímo ve facebookové aplikaci. V USA na Instagramu mohou využít dokončení objednávky přímo v aplikaci a nákupy v živých přenosech.
31% firem v ČR plánuje zvýšit investice do sociálních médií. 1
  • Jak tvořit atraktivní obsah?
  • Jak zaujmout v sociálních médiích?
  • Jak zesilovat vliv u zákazníků?
  • Jak využívat ambasadory značky?
Nezůstávejte pozadu!
Zanechte nám kontakt, obratem se s vámi spojíme.
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
1 zdroj: PR Klub: 5/2020

f

Pandemie spoustu firem konečně přinutila vylepšit on-line nabídky svých produktů. I kvůli ní momentálně nakupuje na internetu 85 % lidí na světě. Facebook chce usnadnit uživatelům nákupy a podpořit malé i velké značky, aby k propojení se svými zákazníky využívaly také facebookovou aplikaci. Proto neustále vylepšuje své rozhraní a nabízí vylepšení, která pomohou firmám prodávat online. 

Lidé mohou nově nakupovat ve facebookové aplikaci

V červenci Instagramu spustil Instagram Shop, kde uživatelé najdou oblíbené produkty všechny pohromadě a mohou si je rovnou koupit. A nyní se o něco podobného snaží i Facebook. Ve facebookové aplikaci vznikne záložka Facebook Shop, kam budou firmy moci umístit svou nabídku. Uživatelé této oblíbené sociální platformy tedy získají možnost snáze vyhledávat značky, tvůrce a zboží. Momentálně celý proces testují na trhu v USA. 

Ředitel Product Managementu George Lee se nechal slyšet, cílem je vytvořit něco, „co je jedinečné pro aplikaci Facebooku a celou facebookovou komunitu. Instagram Shop a Facebook Shop od první chvíle vypadají trochu jinak. Nechceme, aby byly jako přes kopírku.“ Nutno podotknout, že v květnu to tak úplně nebylo, taky vám obě verze Shops připadají jako identická dvojčata?

s

Nové nástroje pro tvorbu on-line obchodu

Nejjednodušší způsob pro firmy, jak dát zákazníkům vědět, že mají nový sortiment na Facebook i Instagramu je přes Facebook Shops. Díky nim si můžete postavit jednoduchý e-shop, do nějž mohou zákazníci chodit přes obě sociální sítě. Shops spustil Facebook v květnu. Chtěl zákazníkům nabízet vynikající zážitek zejména v mobilním prostředí. Velkou výhodu viděl Facebook v tom, že firmy se zákazníky mohly rovnou komunikovat skrz Messenger nebo Instagram Direct. Teď chce Facebook přidat pár vylepšení. A na Instagramu je nově pro trh v USA možné dokončení objednávky přímo v aplikaci. 

Těšit se můžete na:

    • Nový vzhled pro skupiny či jednotlivé produkty v Shops
    • Real-time zobrazení kolekcí, jak jsou navrženy
    • Možnost vytvářet Shops pro nové obchodníky
    • Nové statistiky měření výsledků v Commerce Manageru

Dokončení objednávky plně na Instagramu

V následujících týdnech budou mít prodejci v USA možnost využít plné dokončení objednávky (checkout, pozn. red.) přímo na Instagramu. Oč jde? Objednávku zákazníka bude možné zprocesovat na pár kliků bez toho, aniž by museli opouštět aplikaci a nechat se přesměrovat na jiné rozhraní. Aby firmy tuto funkci mohly implementovat do svého Shopu, budou muset používat Facebook Commerce Manager nebo partnerské firmy Shopify či BigCommerce. Facebook se chystá uzavřít partnerství s dalšími platformami. Do konce roku se také hodlá vzdát firemních poplatků, aby společnostem umožnil snížit náklady na podnikání na internetu a stabilizovat se v současné hospodářské krizi.

Propojení se zákazníky skrz zprávy a pomocí živých nákupů

Posílání zpráv skrz Shops je pro zákazníky pohodlné. Mohou tak při svých nákupech oslovit prodejce a zjistit více o zboží, které je zajímá. Obchodník zajistí servis, jenž mu může přinést kýžené konverze. Nové tlačítko, které odešle zprávy v Shops, tak pomůže lidem ptát se obchodníků přímo skrz Messegner, Instagram Direct nebo WhatsApp. Navíc si zákazníci mohou zboží prohlížet i přímo v chatu, takže jim nic nebrání sdílet je i se svou rodinou či kamarády, aby si od nich nechali poradit, než provedou finální objednávku. Tato funkce se momentálně testuje na Instagramu a Facebooku, WhatsApp bude brzy následovat. 

ls

Live Shopping se stává čím dál oblíbenějším způsobem, jak nakupovat na internetu. Můžete si zboží pořídit v tom samém čase, co se o něm dozvíte. V živém vysílání vám nějaká značka ukáže novinku a vy si ji rovnou objednáváte. Facebook Live Shopping bude mít několik vylepšení, aby firmám provozování tohoto typu prodeje významně ulehčil. Instagram Live Shopping by měl být momentálně k dispozici všem byznys účty na trhu v USA.

Máme se na co těšit. Až Facebook opustí fázi testování a spustí tyto funkce celosvětově, značky, které se zatím nerozhoupaly k tomu, aby své zboží nabízely na internetu, budou mít možnost začít prodávat online zase o něco jednodušší.

Zdroje: TechCrunch, Facebook

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: