Obrat Facebooku v druhém kvartálu je o 61 % vyšší než před rokem

24. 7. 2014 | Irena Šovčíková
Facebook má za sebou až neočekávaně dobré druhé čtvrtletí roku 2014. Jeho aktivních uživatelů je stále více a jeho zisky z reklamy rovněž rostou.

Je za námi druhé čtvrtletí roku 2014 a s ním přichází i pravidelné reporty, včetně toho od Facebooku. Ten hlásí, že jeho obrat je o 61 % vyšší než loni ve stejné době. Pokračuje také růst aktivních uživatelů na všech zařízeních.

Z hlediska příjmů z reklam si modrobílý sociální gigant může mnout ruce. Jeho výsledky za druhé čtvrtletí 2014 totiž předčily veškeré očekávání. Celkové tržby totiž vzrostly o 61 %, a činí tak 2,91 miliard dolarů. Což je ve výsledku více než odhadovali experti. Důležité ale je, že Facebook nepřidával žádné zásadní služby a většina peněz přichází stále z reklamy. Jeho náklady se proto zvedly jen o 21 %, což je při tak velkému růstu obratu skutečně přijatelné.


  Zdroj: BusinessInsider

2,68 miliard dolarů, o 67 % více než před rokem, získala pro Facebook logicky reklama. Velká část, konkrétně 62 %, z této částky pochází z mobilní reklamy. To jen potvrzuje, že mobilní reklama zažívá svoje zlaté doby. Před rokem inzeráty na mobilech reperezentovaly pouze 41 % reklamních příjmů. Roste ale i počet měsíčně aktivních uživatelů, kteří využivají Facebook pouze na svých chytrých telefonech. Zatímco před rokem jich bylo 219 milionů, v rámci Q2 2014 jich Facebook zaznamenal 399 milionů.

Zajímavé také je, že ačkoliv Facebook již není vůbec nová záležitost a dalo by se předpokládat, že každý, kdo na něm může a chce být, už jej má, stále se mu daří získávat nové uživatele. Daří se mu rozpínat hlavně mimo Evropu a Ameriku s Kanadou, tedy například v Asii nebo Africe. Každopádně celkový počet aktivních uživatelů vzrostl v druhém kvartále na 1,317 miliard, tedy o 14 % více než před rokem. I měsíčních mobilních uživatelů je více, oproti loňsku o 31 %. To znamená, že přes mobil se na Facebook momentálně každý měsíc příhlásí 1,07 miliard uživatelů. O 19 % navíc poskočilo i množství denních uživatelů.

Zkrátka a dobře, ačkoliv se občasně objevují v médiích příběhy o tom, že Facebook už má svá nejlepší léta za sebou a lidé z něj odchází, ve skutečnosti je druhé čtvrtletí roku 2014 jedno z jeho nejlepších. Sám Mark Zuckerberg k výsledkům řekl: Máme za sebou dobré druhé čtvrtletí. Naše komunita pokračovala v růstu a vidíme před sebou mnoho příležitostí při připojování zbytku světa."

Zdroj: Adweek, AllFacebook


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: