Obsahový marketing z kina: Ondřej Cihlář vládne satiricko-poučnému magazínu Kinofil

5. 11. 2019 | redakce
Video pořad na YouTube už má kdekdo. Distribuční společnost Aerofilms se rozhodla vytvářet pořad, který primárně promítá návštěvníkům kina před filmem.


Ondřej Cihlář jako Kinofil

Samozvaný expert, amatérský filmař, a tak trochu filmový vědec – takový je Ondřej Cihlář jako Kinofil. Režiséři projektu Tomáš Klein a Ondřej Šálek vytvořili nový satiricko-poučný magazín přibližující divákům aktuální filmové dění na plátně, před plátnem, ale i za ním a občas i vedle něj. Herec a režisér Ondřej Cihlář, známý z pražského divadla VOSTO5, tím na sebe bere nelehký úkol, ukázat svět pěti spřízněných kin a distribuční společnosti Aerofilms všem moderním kinofilům.

 „Žánrově odkazujeme, k již dávno zesnulým kultovním měsíčníkům, které měly uhrančivý humor a nezaměnitelnou poetiku,“ říká režisér Ondřej Šálek. „Zároveň dobře víme, že promlouváme k dnešnímu publiku“. Tvůrci se shodují, že realizace videomagazínu na plátna kin je něco naprosto odlišného než natáčení videí na sociální sítě. „Kinofil se snaží využívat filmové řeči, nedoslovného vyprávění nebo humoru s přesahem. Promítáme ho primárně divákům, kteří přišli do kina sledovat příběhy a jsou tedy připraveni filmovému obsahu věnovat určitou pozornost. Ambicí Kinofila je být samostatným pořadem, nikoli sloužit jako propagační video,“ komentuje režisér Tomáš Klein. „Musíme být však natolik neotřelí, aby divákům nebylo ani na vteřinu líto, že magazín musí sledovat. Závazek je to obrovský, ale snad v tomto nelehkém úkolu obstojíme,“ shrnují tvůrci.


Divačka Monika Pošívalová patří mezi stále návštěvníky pražských kin. V Kinofilovi si zahrála už dvakrát.

 „Základní myšlenkou Kinofila je informovat diváky o dění v našich kinech. A to nejen o promítaných filmech a událostech, které pořádáme, ale také o lidech, kteří za tím vším stojí a o věcech, které je baví,“ doplňuje Anna Lísalová z Aerofilms. Výběr Ondřeje Šálka a Tomáše Kleina jako tvůrčího dua a moderátora Ondřeje Cihláře byl podle ní trefou do černého. Všichni tři mají podobný přístup k tvorbě a spojuje je smysl pro humor. Tříminutový pořad se snaží natočit maximálně efektivně. Celý proces zabere týmu pět dní – jeden den vzniká scénář, jeden se natáčí a tři dny pak patří postprodukci.

Jedna část pořadu zpravidla představuje film měsíce, další dvě jsou věnovány akcím v kině a pravidelným programovým cyklům. Zpracování je však čistě imaginací tvůrců, kteří hledají to, co tato spřátelená kina spojuje a co je na nich jedinečné. Jednotlivé díly ladí na motiv filmu měsíce, díky tomu má být každý díl originální. „Ve výsledku je to spíš taková dadaistická hra, kdy máme dopředu jen pár daných situací a pak už jen improvizujeme a vymýšlíme legrace, které by se k tomu mohly vázat,“ říkají režiséři Šálek a Klein.

Videomagazín Kinofil vznikl jako společný projekt pěti spřízněných kin: Aera, Bia OKO a Světozoru v Praze, Bia Central v Hradci Králové a Univerzitního kina Scala v Brně a distribuční společnosti Aerofilms. „Nápad na vlastní pořad vznikl na začátku letošního roku a konkrétnější obrysy začal nabírat v červnu,” říká Lísalová, která projekt zajišťuje produkčně. „Kinofil propojuje lidi, díky němu jsme se osobně seznámili i s naší skalní fanynkou a natočili s ní už dva díly,“ pochvaluje si.

Listopadový díl videomagazínu Kinofil právě běží ve jmenovaných kinech. Na YouTube si lze pustit dva předchozí díly.

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.