Optimalizujte web přímo v Google Analytics. Nyní uvádí Content Experiments

4. 6. 2012 | PeMi
Google Analytics mají nyní některé funkce s Google Website Optimizer, ten v sprnu skončí.

Google Analytics se stávají čím dál silnějším nástrojem. Po inkorporování Content Experiments umožňují i testování obsahu webu. De facto se jedná o přesun některých funkcí z nástroje Google Website Optimizer. Jejich další transfer bude pokračovat, samotný Google Website Optimizer má ukončit svoji existenci k 1. srpnu.

Content Experiments využijí především ti, jež svazují svůj web s konverzemi a rádi měří jeho výkon. Typicky tak pomůžou online prodejcům. Základní funkcí je vytvoření různých verzí stránek (ať už designu, layoutu nebo obsahu) a testování jejich efektivity. Nový statistický systém by měl určit tu správnou verzi, jakmile bude mít dostatek informací. Testovaných verzí stránek může být až 5 na jeden test - ke každé lze pochopitelně zvolit publikum, kterému se má zobrazit. Jedná se o trochu jiný přístup než u klasického A/B testování (kde se testují dvě verze stránek proti sobě) či u multivariantního (kde jsou testovány různé kombinace komponent na jedné stránce). Lépe to osvětluje přiložené ukázkové video porovnávající různé varianty stránek pro prodej cyklistických přileb.

 

Nová jsou určitá specifika. Například konečné výsledky se nebudou zobrazovat alespoň po dva týdny. Lépe řečeno, vítěz nebude známý dříve než za 14 dní, GA ovšem ukážou, jak si varianty vedou už od začátku. K dispozici bude pokročilá segmentace, jež dovoluje lépe určit, která varianta nejlépe funguje na úzký segment uživatelů. Zapnout či vypnout lze „Dynamic Traffic Allocation”, funkci, jež směřuje traffic od méně úspěšných variant k těm úspěšnějším, aby v průběhu testování nebyly napáchány přílišné škody.

Content Experiments nyní neuvidí každý, uživatelům Google Analytics se budou objevovat postupně v průběhu příštích týdnů. Pro zasloužilé uživatele Google Website Optimizer nemusí být změna až tolik příjemná, v tuto chvíli v GA nenaleznou například multivariantní testování a testování obecně bude omezené na období třech měsíců. Své stávající testy mohou ponechat běžet jen do 1. srpna, kdy Google Website Optimizer končí. Pak si je budou muset přetvořit v Google Experiments v rámci GA.

Více o Google Experiments se dozvíte přímo v help centru.

Zdroje: www.marketingland.com. support.google.com/analytics, analytics.blogspot.co
 

Štítky dokumentu: Google Online PR Reklama online YouTube
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.