Panenka Barbie bude konečně připomínat skutečné ženy

1. 2. 2016 | Petr Michl
Reálná žena s mírami Barbie by neunesla na úzkém krku svou hlavu a její kosti by byly tak křehké, že by musela lézt po čtyřech. Její nové verze to napravují. Po 50 letech!

 

Panenka Barbie tu je už 50 let a dosud malým dívkám především deformovala představu o tom, jak vypadá ženské tělo. Nyní opouští zajeté koleje a přichází s novými mírami. Matell uvedl Barbie s několika typy postav a barev vlasů i kůže.

Dosud se Barbie držela tvrdošíjně svého originálního modelu s nepřirozeně hubenýma nohama a úzkým pasem ve srovnání s velkými ňadry. Nová řada od hračkářského velikána Mattel přichází s realističtějším přístupem a několika typy postav. Panenky tak budou vysoké, drobné, s výraznými boky a většími prsy i ty s plošším hrudníkem. Navíc nebude jediným vzorem jen blonďatá árijská žena, ale k dispozici bude více odstínů kůže i vlasů.

Toto je naše budoucnost, protože takhle vypadá svět," říká vedoucí oddělení produktového designu Robert Best ve videu, které zachycuje změnu populární panenky. Je přitom těžké neptat se, proč všechny ty řeči o nutnosti přijetí všech tvarů a forem těla hlásají lidé od Mattela až nyní.

Vhodné je také připomenout, že Mattel tento rok ztratil licenci na výrobu princezny od Disneyho ve prospěch velkého hračkářského konkurenta Hasbro. Jedná se přitom o segment s hodnotou půl miliardy dolarů. Změna zavedených cest s Barbie je tak moudrým rozhodnutím, které přichází de facto z nutnosti. Na oslavě krásy žen všech tvarů i věků staví svůj marketing dlouhodobě například Dovc, ale dá se říci, že se tento princip stál zejména v anglosaských západních zemích jakýmsi hnutím za akceptaci žen bez rozdílů. Jeho podporovatelé dokážou s pomocí sociálních médií zavařit nejedné značce, která staví jako vzor krásy nereálnou představu.

Dle odborníků by přitom skutečná žena s mírami Barbie neunesla na úzkém krku svou hlavu a její kosti by byly tak křehké, že by musela lézt po čtyřech. Nemluvě o tom, že by se jí do těla nevešla ani půlka jater. Nové reálnější tvary tak lze spíše přivítat.

To, že je po nich poptávka, ukázal i úspěch panenky Lamilly, se vzhledem holky odvedle. K startu její výroby byl využit crowdfunding a její tvůrci vybrali zakrátko přes půl milionu dolarů. O panence, k jejímuž vybavení patří i možnost nasadit sádru na ruku či přidat na břicho těhotenské strie, si přečtěte v článku Na světě je panenka vycházející z reality. Lamilly má dokonce i akné a celulitidu.


Zdroje: Adweek, Time

Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.