Percolate - aplikace pro správu uživateli generovaného obsahu

30. 8. 2013 | BeDa
Jak nekrást uživatelům sociálních sítí obrázky? Zeptejte se jich aplikací.

Co a jak komunikovat na sociálních médiích? To teď řeší řada firem. Získat a udržet si fanoušky a followery není úplně snadná věc. Přidávat každý den nějaký obrázek či odkaz může některým společnostem dělat problém, i když zjistili, že taková frekvence jejich fanouškům vyhovuje. Pomoc nabízí řada firem. Mezi nimi je i společnost Percolate. Nemá v rukávu nic úplně převratného, ale díky jejich produktům si firmy mohou s obsahem na sociálních sítích usnadnit práci.

 

Společnost Percolate pomáhá jiným firmám s obsahem na sociálních sítích, ale nejen s tím, který ony samy generují, ale také s tím, který sdílí uživatelé. V základu jejich programů jsou algoritmy, které určují pro firmu relevantní obsah na webu. Týká se to i obrázků.

Ty nejvíce táhnou. Jsou v současné době základem komunikace na sociálních sítích. Kde ale vzít stálý přísun kvalitních obrázků? U některých se těžko dohledává, jestli se s nimi dá volně pracovat, nebo jsou chráněny autorským právem, někdy prostě vlastní zásoby dojdou.

Využívat toho, co o firmě sdílí samotní fanoušci, není úplně nový nápad. Jen doposud bylo poněkud problematické samotné provedení. Většinou to probíhá tak, že se společnost, která chce použít obrázek z tweetu svého fanouška, musí přes tweet také zeptat, počkat, jestli dostane svolení, udělat si screenshot o povolení a teprve pak obrázek použít.

Tento proces se snažila společnost Percolate pro stranu společnosti co nejvíce zjednodušit. Při oslovení uživatelů například na Twitteru nebo Instagramu jim stačí poslat jednoduchou zprávu s prolinkem: We’d love to use your image(Rádi bychom použili Váš obrázek). Když bude mít fanoušek zájem se o svůj obsah se společností podělit, klikne na odkaz a rovnou může dát svůj souhlas k použití obrázku, či jiného typu příspěvku. Základem systému je samozřejmě pokrýt všechny legální otázky takového přenechávání obsahu.

Vypadá to trochu pracněji pro stranu uživatelů, ale Percolate věří, že těch několik kliknutí neodradí příliš lidí.  

Tento nástroj by mohl usnadnit společnostem i oblíbené akce na sociálních sítích, kdy společnosti vyzývají svoje fanoušky, aby sdíleli obrázky, na kterých jsou i s jejich produkty a pod určitým hashtagem jej sdíleli.

Společnost Percolate také nedávno spustila aplikaci pro smartphony, která umožňuje přímé sdílení soukromých obrázků na úložiště firmy v rámci aplikace. Používat ji mohou například zaměstnanci firmy na společných akcích. Další sdílení už pak proběhne z firemního účtu, který bude mít k dispozici obrázky svých zaměstnanců. Budou nejen snadné ke sdílení, ale také budou snáze dohledatelné, protože budou všechny na jednom místě.

Obrázkový obsah je pro společnosti v dnešní době obzvlášť důležitý. A mít například každý den nějaký obrázek, který fanoušky zaujme, není úplně jednoduché. Proto se firma Percolate spojila i s významnými dodavateli obrázků - Getty images a Aviary, aby firmám obrázkovou komunikaci ještě více usnadnila. Nemusí řešit, se kterými obrázky může a nemůže pracovat. Při využívání databáze Percolate je odpověď jednoduchá - může se všemi. Také v rámci tohoto programu mohou firmy přidávat popisky, firemní hashtagy a různé filtry. Snaha v rámci obrázkového obsahu směřuje k tomu, aby se co nejvíce blížil obsahu, který sdílejí sami uživatelé.

 

Zdroje: www.adage.com, www.techcrunch.com, www.percolate.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: