PIAF 2018 je zahájen. Do čela poroty usedne švédská legenda Björn Stahl

15. 2. 2018 | Milada Zemanová
Devátý ročník prestižní soutěže Prague International Advertising Festival je otevřen přihláškám. Letos o vítězi rozhodne porota v čele s jedním z nejlepších kreativních ředitelů světa, Björnem Stahlem.

Minulý týden byla oficiálně zahájena kreativní soutěž PIAF 2018. Soutěžící se mohou hlásit do čtrnácti kategorií, mezi nimi například Kreativní využití technologií, Vyprávění příběhu, Kreativní design, a další. Call for Entries končí 31. března.

Prague International Advertising Festival se řadí mezi nejdůležitější události české reklamní scény a letos se koná již po deváté. Opět mu předsedá mezinárodní porota, do jejíhož čela se tentokrát postaví švédská legenda Björn Stahl, kreativní ředitel švédské agentury INGO.

„Kvalita poroty vždy byla pro PIAF prioritou. Opět se nám podařilo oslovit zkušené praktiky i tvůrce, kteří do oboru přinášejí čerstvou krev. Jediná porota pro všechny kategorie zaručuje konzistentní úroveň celé soutěže”, říká Marek Hlavica, ředitel PIAF.

Björn Stahl v čele poroty

PIAF se daří získat do poroty festivalu opakovaně skutečně velká jména. Björn Stahl se reklamě věnuje již 27 let a podle Big Won Reportu je aktuálně na 7. místě coby nejlepší kreativní ředitel na světě. Agentura INGO, ve které působí, je na 6. místě v žebříčku Fast Company „Nejinovativnější společnosti na světě", stala se Agenturou roku v Eurobestu 2017 a třetí nejlepší agenturou na Cannes Lions v roce 2016.

Pro lepší představu níže uvádíme vybrané práce této agentury. Pro podporu turismu ve Švédsku například vytvořila jedno telefonní číslo, na které mohli zavolat lidé u celého světa. A jakýkoliv obyvatel Švédska mohl příchozí hovor zvednout a popovídat si. Dokonce i premiér se do kampaně zapojil a zvedal hovory. Tato kampaň měla skutečně úspěch, za pouhých 250 dní se vedlo celkem 128 000 hovorů, které přišly ze 178 zemí světa.

Dalším velmi zajímavým počinem byla replika světoznámé hostiny podávané během udílení Nobelových cen. Zatímco na tuto večeři se dostanou pouze pečlivě vybraní hosté, tak večeře s názvem LEBON, byla pro běžné občany Švédska. Vše bylo přitom do nejmenšího detailu stejné, bylo pozváno 1300 hostů, které obsluhovalo 260 číšníků a bylo použito 5200 talířů.

Celá večeře se odehrávala ve stejný okamžik jako večeře v rámci udílení Nobelových cen, nicméně dosáhla mnohem větší popularity a prostoru v médiích. Na účastníky večeře však čekalo ještě překvapení, které odhalíte ve videu níže.

Cannes Lions 2016: Le Bon, LIDL (INGO Stockholm) from MediaCat TV on Vimeo.

Pro německý obchodní řetězec Lidl však připravili řadu dalších kampaní. Například tak vznikla restaurace DILL (přesmyčka slova Lidl), kde se servírovalo michelinské menu, ovšem za zlomek ceny. Hosté si nemohli jídlo vynachválit a přitom netušili, odkud jeho ingredience pocházejí.

Lidl / Dill from Colony on https://vimeo.com ">Vimeo.

Vyhlášení vítězů soutěže PIAF proběhne na konferenci Communication Summit, která proběhne 30. května 2018. Jjedná se o zcela nový formát. Nahrazuje totiž tři obdobné akce konané v jarním termínu – PR Summit, Marketing Management a PIAF Conference.

Zdroje: PIAF Awards, Fast Company, The Drum

Tip redakce:

V porotě zasedne řada dalších osobností současného světa reklamy. Mezi nimi například Bianca Shenová, marketingová ředitelka Burger King Iberia či Jakub Hodboď, který je strategickým ředitelem ve společnosti Ogilvy & Social.Lab, Brusel/NewYork. Ten například stojí za projektem připomenutí stého výročí bitvy u Passchendale, jedné z nejbrutálnějších střetnutí první světové války. Hrůzy této bitvy se těžko popisují slovy, podívejte se proto na jejich znázornění pomocí rozpouštějícího se vojáka na Trafalgar Square .

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.