Pilsner Urquell udělá své zelené láhve ještě zelenější

9. 3. 2021 | Petr Michl
Pivo Pilsner Urquell změní svou láhev, z které zmizí aluminiová fólie. Plastové nálepky nahradí papírové etikety.

 

Pilsner Urquell je zlatým standardem mezi ležáky a svou prémiovost se snažil u své lahve podtrhnout i „pozlacenou“ aluminiovou fólií pod hrdlem nebo nálepkami z plastu. Tyto prvky nicméně činily obtížnější recyklaci lahví a již nejsou v souladu s cíli značky, která se snaží do svého podnikání vnést více prvků udržitelnosti. Plánuje být do roku 2030 uhlíkově neutrální.

Změnu komentuje emeritní vrchní sládek Plzeňského Prazdroje, Václav Berka:

„Na všech našich lahvích končíme s alobalem a plastem. Pro naše zákazníky se to může zdát jako drobná změna na lahvi, ale přínos tohoto rozhodnutí pro životní prostředí je obrovský.“

Každá tuna recyklovaného papíru dle pivovaru ušetří 17 stromů, 1 500 litrů ropy, 2,5 metrů čtverečních skládky, 4 000 kilowatt energie a 28 000 litrů vody a pomůže tak k ochraně životního prostředí.

Změna není pouze funkční či environmentální, ale i designová.  „Kromě nezanedbatelného ekologického přínosu jsme citlivě inovovali i design lahví. Ten teď ještě více zvýrazňuje výjimečnost piva Pilsner Urquell. Lahve jsme opatřili reliéfní ražbou zvanou embossing, která zdůrazňuje symboly značky. Tato technika je poprvé použita i v propracovaném a na trhu unikátním korunkovém uzávěru. Nový design také sjednocuje podobu lahví Pilsner Urquell ve všech zemích – lidé tak snadno poznají naše pivo v obchodech a restauracích po celém světě,“ říká Zuzana Dudová, senior brand manažer značky Pilsner Urquell.

Z našeho pohledu byl design dosluhující láhve nejvíce prémiový ze všech porevolučních variant. Historický exkurz do podob lahví vám zprostředkuje následující GIF.

 

Upravená podoba je přeci jenom méně zdobná. Na druhou stranu mají kritéria udržitelnosti větší význam a environmentální přínosy jsou zjevné. Distribuce plně recyklovatelných lahví Pilsner Urquell do obchodů začala 8. března a bude doprovozena i kampaní v TV a dalších komunikačních kanálech.

Štítky dokumentu: Budování značky Formy PR

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: