Platební funkce Facebook Pay je dostupná v rámci USA pro Facebook a Messenger

14. 11. 2019 | Kristýna Vozková
Představuje Facebook Pay budoucnost on-line nákupů? Nová služba má uživetelům usnadnit placení v rámci všech aplikací patřících společnosti Facebook.

Facebook přichází po kryptoměně Libra s další snahou o proniknutí do finanční sféry. Nová platební funkce s příhodným názvem Facebook Pay má představovat jednoduchý a bezpečný způsob placení napříč všemi aplikacemi, které Facebook vlastní. V současné chvíli je dostupná pouze na Messengeru a Facebooku, ale uživatelé WhatsAppu a Instagramu by se jí měli dočkat co nevidět. Ovšem pouze v rámci USA. Bližší informace o rozšíření služby mimo Ameriku společnost zatím neuvedla. 

Facebook Pay má uživatelům zjednodušit on-line nákupy zboží, her nebo vstupenek na různé akce, darování finančních prostředků, ale i zasílání peněz přátelům. To vše, aniž by museli opustit aplikaci, kterou zrovna používají. Služba podporuje většinu kreditních a debetních karet a také PayPal. Využívá již existující a ověřenou platební infrastrukturu, která nemá spojitost s kryptoměnou Libra ani její digitální peněženkou Libra, která má být uvedena na trh v roce 2020.   

 

Možnost využívat k platbám službu Facebook Pay si mohou uživatelé nastavit samostatně pro každou aplikaci zvlášť v jejím nastavení. Nebude nutné využívat ji jako preferovaný způsob platby. V nastavení mají možnost sledovat platební historii, spravovat své platby a také využívat zákaznické podpory v reálném čase. Facebook – jak ostatně uvádí pokaždé – kladl dle svých slov velký důraz na bezpečnost, v tomto případě bezpečnost plateb. Čísla karet a platebních účtů jsou šifrovaná a veškeré platby jsou monitorovány za účelem odhalení případného zneužití dat. Facebook také informuje o každé uskutečněné transakci prostřednictvím notifikací. Kromě zvolení speciálního PINu je navíc možné nastavit si identifikaci za pomoci otisku prstů nebo rozpoznávání obličeje.  

Na rozdíl od kryptoměny, o jejíž užitečnosti a životaschopnosti se vede řada diskuzí, Facebook Pay by mohla být uživateli přijata s nadšením. Pokud se společnosti podaří službu globálně rozšířit, mohla by ovlivnit způsob, jakým uživatelé v online prostředí nakupují. Možnost cokoliv zaplatit, aniž bychom museli opustit aplikaci a proklikávat se mimo ni, přinese o to lepší nákupnickou zkušenost. Méně bariér stojících v cestě finální objednávce přitom v e-commerce obvykle znamená větší obrat. Online prodejci se jistě nemohou dočkat. 

Zdroje: pay.facebook.com, about.fb.com 

 

Tip redakce:  

O revoluci v e-commerce se Facebook snaží i se svou kryptoměnou Libra. Digitální peneženka s názvem Calibra by měla být v roce 2020 součástí Messengeru i WhatsAppu

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.