Přeskakovat reklamy na YouTube jde konečně i na mobilu

28. 8. 2012 | Petr Michl
Video reklamy už nejsou na mobilech povinné, pro dobro inzerentů i uživatelů jdou již přeskočit.

Přeskakování video reklam je něco, bez čeho si sledování YouTube neumíme tak úplně představit. To je samozřejmě dané tím, že je dnes počet YouTube reklam tak velký. Až 65 procent z nich ovšem nevydrží uživatelé dodívat do konce a odkliknou „Přeskočit reklamu“, aby se dostali k obsahu, který skutečně zamýšleli sledovat.

Dosud ale tuto možnost volby neměli lidé u videí sledovaných na mobilních telefonech, kde byly reklamy v „nepřeskočitelné“ podobě pre-roll. Nyní to však již neplatí, uživatelsky přívětivá změna přišla i do světa mobilních zařízení. Jednou z příčin je samozřejmě kauzální propletenec zahrnující větší penetraci chytrých telefonů, lepší datové tarify, více sledovaných videí na dané platformě, větší ochotu inzerentů vkládat do nich reklamu a tím pádem i větší rozmrzelost uživatelů.

Právě lepší uživatelská zkušenost se sledováním videí na jedné straně a výhodnější model pro inzerenty, kdy platí za streamování těch reklam, které nebyly utnuty v zárodku, jsou uváděny jako největší hybatel dané změny. Group Product Manager YouTube, Phil Phari, k tomu portálu TechCrunch řekl: „Tento model, kdy se platí jen za zapojené uživatele, jež mohou rozhodnout o tom, co sledují, se vztahuje na všechny obrazovky.“

YouTube si zmíněný přístup může dovolit díky obrovskému počtu video obsahu, který je na něm každý den přehráván. Proto povolí těm nezaujatým jít a nechá si zaplatit více za ty, jenž reklama neirituje.

Důležitou poznámkou na závěr je, že reklamy na mobilním YouTube fungují primárně jen na přístrojích s OS Android. I proto Google nijak zvlášť netrápí to, že YouTube aplikace nebude u iOS6 v defaultním nastavení, jak tomu bylo u iPhonů doposud. V aplikaci vyvinuté Apple před mnoha lety totiž reklamu mít nemohl, zároveň nebylo její uživatelské prostředí po celou dobu nijak zásadně upravováno. Lidé, kteří si do nového iPhonu stáhnou „domácí“ YouTube aplikaci pro iOS, tak dostanou novější rozhraní a Google zároveň peníze za reklamu.

Zdroj: www.techcrunch.com
 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: