Propagace pomocí obřích soch v Británii skvěle funguje

23. 7. 2013 | Bednářová Daniela
Britská agentura Taylor Herring umí udělat rozruch - s dračí lebkou spojenou se seriálem Hry o trůny i obřím Colinem Firthem v jezeře.

Seriál Hra o trůny patří mezi televizní senzace. Na posledních nominacích na ceny Emmy jich získal seriál rovnou šestnáct.

Stanica HBO, která stojí za jejím zrodem, neváhá investovat do jeho propagace. To ale samozřejmě platí i pro společnosti, které zahrnuly seriál do své nabídky video on demand. Britský Blinkbox oslavil třetí řadu seriálu tak, že na pláž, která je proslavená různými antropologickými nálezy, umístil obří lebku draka.

 

Dračí lebka dosahuje zhruba velikosti autobusu a na pláži způsobila opravdu rozruch. A proč zrovna obří dračí lebka? Fanouškům seriálu to asi není třeba vysvětlovat, ale draci jsou součástí příběhu.   


Za tímto PR počinem stojí reklamní agentura Taylor Herring, která je po Británii svými kousky opravdu proslulá.

Pro rozjíždějící se televizní stanici Drama vytvořila obří sochu pana Darcyho (hlavní postavy z díla Pýcha a předsudek od Jane Austenové).


Britové mají tuto předlohu opravdu rádi a seriálové zpracování s Colinem Firthem obzvlášť. Proto má socha právě jeho podobu. Několikametrový promáčený pan Darcy v jezeře odkazoval nejen na slavnou scénu ze seriálu, ale i na výročí 200 let od vydání knižní předlohy. O počinu referovala nejen britská, ale i zahraniční média a na Twitteru se o soše mluvilo tak moc, že se dostala mezi globální top 10 trendových Twitter témat.


Agentura stojí také za obřími miminy, která promovala sázkové kurzy na pohlaví a barvu vlasů malého následníka britského trůnu a vytvořila pro automobilovou značku Škoda speciální repliku Stonehenge. ŠkodaHenge z automobilových vraků u londýnského Tower Bridge sloužila jako lákadlo pro fanoušky i média.


Představoval se tak totiž nový model Škoda Citigo. Díky spojení se zajímavou instalací se o automobilce více hovořilo, dokonce i za hranicemi Británie. Díky takovým akcím lze snadno ušetřit na mediální propagaci. Reklama se nemusí platit, námět je tak zajímavý, že o něm média napíší sama.

Zdroje: www.brandchannel.com, www.taylorherring.com

 

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: