První česká pojišťovna používá ke sjednání pojištění chatbota

15. 3. 2017 | redakce
AXA Assistance jako první finanční instituce v České republice představuje vlastního chatbota, který dovede sjednat cestovní pojištění. Stačí si s ním vyměnit pár zpráv přes Facebook Messenger.



AXA Assistance
jako první finanční instituce v České republice představuje vlastního chatbota, který dovede sjednat cestovní pojištění. Stačí si s ním vyměnit pár zpráv přes Facebook Messenger. Jako byste říkali kamarádovi: „Jedu v pátek, vracím se za týden, tak mě prosím tě pojisti.“

Stojíte na letišti, za chvíli letíte a najednou vám dojde, že jste zapomněli na pojištění. Normálně byste si na mobilu našli stránky pojišťovny, nově ale máte k dispozici jednodušší řešení. Stačí otevřít Facebook Messenger, vyhledat firemní stránky AXA Assistance a napsat jakoukoli zprávu.


Zdroj: Axa Assistance

Po zahájení konverzace vás osloví chatbot a zeptá se kdy, kam a na jak dlouho plánujete jet. Poté nabídne několik variant pojištění, a pokud si jednu z nich vyberete, požádá o osobní údaje a další nezbytnosti. Všechny informace v reálném čase zpracuje a na závěr zobrazí přehled pojištění s možností ho jednoduše zaplatit. Celý proces je rychlý a intuitivní. Styl komunikace chatbota navíc odpovídá tomu, jak si mezi sebou lidé na chatu běžně píšou.

„Chtěli jsme celý proces sjednávání trochu zjednodušit a usnadnit lidem výběr vhodného pojištění,“ tvrdí Lukáš Přikryl, vedoucí digitálního marketingu a inovací AXA Assistance. „Náš pojišťovací chatbot doplňuje klasické způsoby sjednávání, například přes webové stránky a podobně. Reagujeme tak na aktuální trend v digitálním marketingu,“ dodává Přikryl.

Cestovní pojištění je přesně ten druh služby, který se sjednává online velmi často. Velice silná jsou i mobilní zařízení, podíl objednávek z nich vůči těm z desktopu je dle Martina Müllera z marketingového oddělení Axa Assistance tzv. půl na půl. Přesto se prý od chatbota v tuto chvíli nepožadují žádná vysoká čísla. Očekáváme, že chatbot se bude na celkovém objemu sjednaných pojištění podílet jednotkami procent. Chceme si primárně vyzkoušet novou technologii a to, jak ovlivní zákaznickou zkušenost," doplnil Müller na dotaz Marketing Journalu.

Chatbota pro AXA Assistance vyvinula softwarová společnost Pragonauts, dříve Mobile Internet. Vyzkoušet si ho můžete prokliknutím tohoto odkazu nebo si na Facebook Messengeru vyhledat AXA Assistance CZ/SK a poslat mu zprávu.

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.