První stížnost na Pinterest – dle Zappos nevydělává

30. 8. 2012 | Petr Michl
Velký e-shop s módou Zappos říká, že lidé sice své nákupy na Pinterestu hodně sdílí, ve srovnání s Twitterem a Facebookem to však přináší řádově menší zisky.

Dosud byly všechny zprávy spojené s virtuální nástěnkou Pinterest pozitivní. Týkaly se strmého nárůstu počtu uživatelů, toho, jak lidé rádi repinují to, co si nakoupili, nebo třeba toho, jak významně zvedají traffic na webových portálech pro ženy. Výzkumná větev významného e-shopu s módou Zappos (ten je součástí Amazon) nyní ovšem obrazně vylovila první škraloup.

Ředitel Zappos Labs, Will Young, prozradil portálu Bloomberg, že je sice pravdou, že uživatelé Pinterestu s mnohem větší pravděpodobností nasdílejí fotografii svého nákupu právě na této síti než na Twitteru nebo na Facebooku. Ale tato sdílení nepřináší společnosti zdaleka takový zisk. Což je překvapivé. Jednou z nosných myšlenek Pinterestu je, že silný vizuální vjem v podobě fotografie lépe upoutá pozornost. V případě komerčních produktů by tak měl napomoci k lepší monetizaci ve srovnání se zmíněnými sociálními sítěmi.

Povězme si čísla. Zákazníci sdíleli své nákupy ze Zappos na Pinterestu třináctkrát častěji než na Twitteru a osmkrát častěji než na Facebooku. Jedno takové sdílení na Twitteru ovšem přineslo společnosti průměrný zisk 33 dolarů a 66 centů (zjednodušeně: pokud někdo nasdílel svůj nákup trička za 17 dolarů, koupili si ho pak dva další lidé). Výtěžnost na Facebooku je pak 2 dolary a 8 centů na příspěvek. Sdílení na Pinterestu ovšem dopadlo více než dvakrát hůře, jeden příspěvek přinesl v průměru jen 75 centů.

Tato čísla jsou pochopitelně skvělou zprávou pro Twitter a o několik řádů horší pro Facebook a Pinterest. Pinterest v poslední době dělá vše proto, aby dosáhl co největší popularity. Nedávno odstranil překážku při přihlašování a již vítá nové uživatele s otevřenou náručí a bez nutnosti pozvánky. Také zásadně vylepšil svoji aplikaci pro mobilní telefony a tablety. Sociální síť nedávno získala investici 100 milionů dolarů, hodnota stránky byla přitom vyčíslena na 1,5 miliardy dolarů.


Doporučení redakce: Chcete si přečíst o marketingové kampani na Pinterestu, která skvěle zafungovala? Podívejte se na článek Případová studie: Jak propagovat vložky na Pinterestu a neprolít u toho kapku krve.


Zdroj: www.businessinsider.com
 

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.