Reakce? “Lajk” využívají uživatelé v 93 % případů

7. 4. 2016 | Jakub Hort
Možnost vyjádřit na Facebooku různé emoce pomocí Reakcí neznamená, že by je lidé skutečně využívali.

Už více než měsíc můžeme na Facebooku díky Reakcím vyjadřovat emoce mnohem barvitěji než pouze lajkováním. Přátelům dáváme jasněji najevo, co si o jejich příspěvcích myslíme, ale co tahle změna znamená pro značky? Tomuto tématu se věnovali analytikové ze společnosti Unmetric.

K tradičnímu palci nahoru přibyly ikony symbolizující lásku, smích, údiv, smutek a zlost. Každý z nás má ale stále jen jednu možnost, takže všichni musíme pečlivě zvážit, zda se nám něco líbí, nebo to milujeme. V Unmetric se důkladně podívali na top 10 brandových postů svých klientů od 25. února do 5. března. Vzhledem k tomu, že Facebook ještě pro Reakce nezveřejnil API, museli veškerou práci udělat manuálně. A narazili na zajímavý problém.

I když měl tento příspěvek Nissanu přes 92 000 reakcí, tak při rozkliknutí se jich zobrazuje pouze 12 000. Tento jev se projevuje u všech příspěvků, které mají více než 10 000 interakcí. Sami se můžete přesvědčit u příspěvku LG, ale jiné posty s méně interakcemi se zdají být v pořádku. Zatímco čísla u nejnovějších reakcí jsou velmi precizně spočítány, počet lajků je zaoukrouhlen. Dá se tedy očekávat, že chybějící čísla jsou samotné lajky. S tímto předpokladem by to znamenalo, že 93 % všech reakcí jsou stále lajky a dalších 4,6 % srdíčka, která mají k lajkům velmi blízko. Ostatní emoce zůstávají nevyjádřeny.

Roli může hrát mikrosekunda, která zabere výběr jiné emoce. Ta může spoustu lidí odradit. Je daleko jednodušší kliknout na lajk, než přemýšlet nad tím, kterou z dalších reakcí bychom místo něj zvolili. Efekt může mít také čas, proto se lidé z Unmetric podívali na příspěvky v období 6. – 15. března, které splňovali stejné podmínky. Můžeme si opět jako ukázku vzít příspěvek Nissanu. Možná by se dalo očekávat, že popularita Reakcí bude stoupat, nastal pravý opak a lidé se spíše vraceli zpátky k prostému lajknutí.

 

Jak vám jako zástupci značky může být sledování Reakcí prospěšné?

  • Budete mít lepší přehled nad tím, jak lidé reagují na vaše příspěvky. Zpětná vazba od fanoušku může ovlivnit celou vaši online obsahovou strategii.

  • Pro značky, které podnikají ve službách, je důležitá především alarmující reakce zloby. Nemusíte z něj mít strach z pohledu úspěšnosti postu. Facebook bere stisknutí této reakce stejně jako lajk. další příspěvky to nijak neovlivní a budou se stále objevovat i v newsfeedu „rozzlobených” uživatelů. Pro vás je to ale dobrá zpětná vazba a můžete problém skutečně nespokojených začít řešit.

  • Jedním z nejoblíbenějších druhů příspěvků jsou stále soutěže. Nové reakce se dají využít ke zvýšení engagementu a určení vítězů.

  • S reakcemi se může vylepšit vaše strategie na sociálních sítích. Můžete vybrat ty posty, které mají nejlepší ohlas a propagovat je.

  • Využít se také dají příspěvky s negativní odezvou. Ty vám pomohou se v předstihu připravit na potenciální PR krizi.

  • Influenceři hrají dnes velkou roli. Blíže se věnujte lidem, kteří reagují tlačítkem „super” (tedy srdíčkem) a více je zapojte k zesílení kladné odezvy na vaše posty.

Zdroj: SocialTimes

 

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.