Reklama Douwe Egberts o lesbické lásce mezi školačkami se stala virálním hitem

27. 1. 2020 | Petr Michl
Káva nemusí být spojená jen s chvílemi relaxu. Tento spot se svým jemným příběhem o coming outu před otcem se stal virální a nasbíral organicky přes 12,6 milionu zhlédnutí.

 

Milostné doteky s vaším partnerem nejsou něco, co chcete dělat před rodiči. Když jste ještě v období puberty, platí to mnohonásobně. Přesně to se ale stane v reklamě belgické značky kávy Douwe Egberts, kde intimní moment páru naruší otec vracející se domů.

Jde navíc o intimní moment dvou dívek. Ty zpočátku instinktivně utečou. Textovka dceři se třemi emoji šálku kávy a otazníkem je ale vlídným pozváním ke stolu, které v podtextu říká: je čas si promluvit a nic neskrývat, jsem tvůj otec a miluji tě, ať se děje, co se děje.

Reklamě s názvem Something to Share z dílny agentury BBDO Belgium a produkční společnosti Lovo Films se stalo to, co se všechny značky přejí, ale děje se to výimečně. Stal se z ní organický virál velkých rozměrů. Jeden tweet s poměrně neurvalou výzvou k zhlédnutí připojeného videa nasbíral dosud přes 12,6 milionů sdílení. Fakt, že jde o tweet od uživatelky s jen 3,5 tisíce followery, dělá celou věc ještě výjimečnější.  

 

Velké značky se hlásí k LGBT tématům čím dál častěji, často jen zobrazením existence homosexuálního páru tam, kde figurovaly dosud jen heterosexuální. Například když love brand mezi prodejci šperků Tiffany využil dvojici mužů pro svou reklamu na snubní prstýnky.

Tento spot jde o něco dál tím, že normalitu zasazuje do rodinné situace. Zároveň je ale ze záběrů cítit, že coming out před rodiči není něco příjemného či jednoduchého. To, že k tomu asistuje šálek kávy Douwe Egberts jako uklidňující síla, je pak jen skvělým zasazením brandu do situace v roli uklidňující síly.

I bolestné rozvody si zaslouží kafe

Reklama na kávu bývá často spojována s jinými pocity. Jako odměna po dlouhém dni symbolizující okamžik uvolnění a relaxu. Přesně tak byla vyobrazena v českém spotu z roku 1995, v kterém jako milující manžel figuruje herec Marek Vašut. Díky mnohem frontálnějším účinku televizních kampaní z té doby se dokonce kávě Douwe Egberts tehdy někdy lidově přezdívalo „Vašutovka“.

Tento archivní kousek si vychutnejte níže.

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.