Reklama týdne: #&@!?$, to bolí! Nurofen hledá to správné sprosté slovo

25. 7. 2019 | Aneta Birnerová
Víte, že při skřípnutí prstů do dveří cítíte dvakrát větší bolest, když u toho kromě vás jsou také děti nebo babička? Nemůžete si totiž poskytnout první pomoc — což je, podle Nurofenu, pořádně si zanadávat.

I vědci si musí dávat pozor na pusu. Zdroj: Nurofen

Klient: Nurofen

Reklamní agentura: McCann London

Kreativní ředitelé: Rob Webster & Alexei Berwitz

Země: Velká Británie

Značka léků proti bolesti, Nurofen, se pod taktovkou londýnské pobočky reklamní agentury McCann pustila do vědeckého výzkumu zaměřeného na potlačení bolesti bez aplikace analgetik — v novém reklamním spotu svým zákazníkům předepisuje sprostá slova

Nicméně tímto zjištěním vás nechce přivést na scestí, a proto se v novém spotu snaží najít řešení. Nurofen se obklopil experty z oblastí psychologie, lingvistiky a lexikografie, kteří se snažili přijít s novými slovy, jež by fungovala stejně tak dobře, a zároveň by byla obsahově nezávadná. 

Kromě výrazů, za které by se nemusel stydět ani námořník, který si právě spletl mořskou pannu s rypoušem sloním, se snaží vyhnout i oblíbeným nezávadným zdrobnělinám, která v sobě ovšem původní sprostá slova na první poslech indexují, viz Prkénko, Prčice a téměř jakýkoliv výraz následující po univerzální směrové předložce do.

Nicméně na pokusu, kdy náhodně vybrané cizince vědci nutí opakovaně vkládat ruce do studené vody, bylo zjištěno, že žádné jiné výrazy nefungují. Dle vědeckých závěrů se při použití nadávek participantům snížil práh bolesti téměř o celou jednu třetinu! (Lepší výsledky bychom mohli získat maximálně po apliakci samotného Nurofenu.) 

Stav před aplikací léku 

Úleva po aplikaci léku

Z vědeckého brainstormingu vzniklo mnoho nefunkčních neologismů, například čůrolez.

Ač bychom tedy mohli Nurofenu vyčítat, že šel na jistotu (dle známe divadelní poučky: chcete-li, aby se diváci zasmáli, řekněte na jevišti sprosté slovo, nebo si stáhněte kalhoty), účinná sprostá slova zde nebyla použita bezúčelně. Naopak, značková analgetika zde vystupují v roli Mesiáše, který se snaží lidi zbavit bolesti, aniž by z toho měl nějaký profit. Ten přijde, až si přestanete máčet ruce ve studené vodě a budete potřebovat něco proti bolesti hlavy.

Zdroje: campaignlive.co.ukadsoftheworld.comthedrum.com 

Štítky dokumentu: Kreativní reklama YouTube
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.