Reklama týdne: Carlsberg — The Danish Way

25. 4. 2017 | Petr Michl
Ta nejvíc dánská projížďka na kole s Madsem Mikkelsenem vám prozradí, proč patří Dánové mezi nejšťastnější národy světa.

Klient: Carlsberg

Agentura: Fold 7

Země: Dánsko / Velká Británie

 

Nová kampaň značky piva Carlsberg silně odkazuje na své dánské kořeny. A z čeho je lépe vysvětlit než ze sedla jízdního kola?

Hlavní roli má oceňovaný herec Mads Mikkelsen, který se spotem doslova projezdí a uvažuje přitom, proč Dánové patří mezi nejšťastnější národy světa. Může za to jejich sepětí s přírodou, preferování jednoduchého stylu, smysl pro rovnováhu mezi prací a volným časem nebo jejich důraz na komunitu a vzájemná setkávání? Možná. Nebo leží tajemství štěstí v tom, že vytváří dle jejich přesvědčení to nejlepší pivo na světě? Pravděpodobně!

Po loku piva vyslovené: „Probably,“ je jako finále spotu mnohem uvěřitelnější než pouhý claim: „Probably The Best Beer in The World,“ kterým jsou v poměrně velké frekvenci proložené například fotbalové televizní přenosy evropských pohárových soutěží. Spot byl natočen primárně pro britský trh, kde spotřeba pivních ležáků obecně i značky Carlsberg v posledních letech stagnuje nebo mírně klesá.

Liam Newton, viceprezident marketingu Carlsberg pro Velkou Británii, prozradil důvody nového přístupu ke kampani portálu Marketing Week:

„Existuje velké množství lidí, kteří zanevřeli na standardní kategorie (piva) a posunují se více k té prémiové. Dle zpětné vazby od zákazníků to je také k tomu, že mnoho značek je zaměnitelných. Dle některých lidí chutnají nebo se chovají a mluví podobně.“

Na otázku, zdali se také myslí, že pivní značky se staly příliš podobné, odpověděl:

„Mluví podobným způsobem a roli v tom hraje i marketing. My se snažíme vyvinout. V pivní kategorii se dějí dramatické věci a doba vyžaduje odvážné činy. Neděláme jen malé změny tam a tady. Vědomě činíme velký krok a snažíme se být mnohem více relevantní ve vztahu k potřebám zákazníkům.“

I z toho důvodu je do kampaně vložena velká důvěra i finanční prostředky, stát má 15 milionů liber. Nejde přitom jen o samotnou produkci spotu. Kampaň je v pravém slova smyslu integrovaná a propojuje se do i offline světa. Jako soutěžní materiál bude vyrobeno 200 tisíc sklenic a 1 milion podtácků. Jejich oskenování s pomocí aplikace Shazam navede pijáky piva k dalším digitálním materiálům a k soutěžím o ceny, včetně výletu do Kodaně.

Zdroje: MarketingWeek.com, TheDrinksBusiness.com

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.