Reklama týdne: IKEA — Monsters Not Included

27. 10. 2023 | Petr Michl
Co nejhoršího se vám může stát s nábytkem IKEA na Halloween? Čekejte rozhodně jemnější scénáře než rozemletí na masové kuličky. Nová kampaň mistrně pracuje s hororovými prvky, aby paradoxně přinesla úlevu.

Značka: IKEA

Kampaň: Monsters Not Included

Agentury: Ogilvy Berlin a Ogilvy London

Produkce: Flying Eye Studio

Režisér: Marcello Amora


Halloween se blíží a s ním i přibývá reklam značek, které si chtějí „přihřát strašidelnou polívčičku“. Mezi nimi je i nábytkářský řetězec IKEA, který vytvořil s pomocí berlínské a britské pobočky Ogilvy kampaň budící hrůzu tak akorát.

Nese název „Monsters Not Included" a mistrně kombinuje hororový hudební podklad s temnotou, kterou naruší až produktové promo postele Släkt.

Druhý spot pak propaguje šatní skříň Småstad.

Od IKEA nikdo neočekává skutečné hororové scény. Přesto skvěle pracuje s prvky žánru obvykle předcházejícím pořádným „lekáčkám“. V těchto momentech ale přichází produktová nabídka a ujištění, že „tady je vše v pořádku“.

Kampaň již běží na britském a německém trhu. Baví nás přitom její jednoduchost spojená s vysokou produkční kvalitou. Ta je patrná i v duchařském printu níže propagujícím závěsy Majgull.

Zdroj: AOTW

 

Tip redakce

Život není jako z katalogu IKEA. I proto v její kampani zvrací žena na pohovce do kýble a pes čůrá na koberec.

 

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: