Reklama týdne: McDonald's — Shops

23. 2. 2017 | Petr Michl
McDonald's si dělá legraci z hipsterů a vysoké kávové kultury. A strefuje se do černého a hořkého.

Klient: McDonald's

Agentura: Leo Burnett London

Země: Velká Británie

Šli jste někdy do podniku, kde kávu brali na váš vkus příliš vážně? Pokud ano, pravděpodobně vás osloví nová britská reklama na McCafé od McDonald's. Ta si střílí ze všech možných kavárenských klišé a hipsterských manýr.

Agentura Leo Burnett London natočila spot, v němž je pouť za nápojem, co vás postaví na nohy, trnitá. Budete muset přetrpět záběry na miniaturní šálky, matoucí menu, kávu v zavařovačce s brčkem a podnik a baristy, kteří se umí při tvoření svého veledíla dát na čas a nenechají se rušit, rozhodně tedy ne čekajícím zákazníkem.  A to nemluvíme ani o nekřesťanských cenách (v reklamě se lidem zkřiví tvář při částce 9 liber za šálek - pozn. red.), nebo o tom, že v některých podnicích mají místo stolů pingpongové stoly.



Vysvobození je jednoduché: McCafé. Pořádná porce kafe, které udělá to, co má. Vyznavači vysoké kávové kultury si budou pravděpodobně při sledování této reklamy rvát hrůzou vlasy z hlavy a pražená zrnka z mlýnku. Nač ale brát ohled na vkus někoho, kdo stejně na kafe pod zlaté oblouky nikdy nezavítá. Pro ty ostatní může tento spot velmi dobře fungovat.

Tip redakce:

Nechceme se ovšem tvářit, že tvůrci z Leo Burnett London s tímto konceptem objevili Ameriku. V tomto případě dokonce objevili tak trochu i Česko. Loni na našem trhu zvolili velmi podobný přístup v Tchibo, kde propagovali svůj kávovar Cafissimo TUTTOCAFFÈ s claimem: Nechceš nic řešit, chceš kafe.

Ještě více se nám ovšem zamlouvá práce slovenské agentury Zaraguza, která skrze posmívání kávovým pozérům dokázala zcela změnit vnímání tamní tradiční značky. Přečtěte si o tom v článku BRANDstorming: Jak hipsteři změnili vnímání Popradské kávy.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.