Reklama týdne: Volvo Trucks – Býci, křeček a nebezpečí smrti

18. 10. 2013 | Petr Michl
Když nejde o život, tak je to houby marketing. Motto Volvo Trucks definuje "reklamní disciplínu" stuntvertising.

Agentura: Forsman & Bodenfors

Klient: Volvo Trucks

Země: Švédsko

Volvo Trucks umí. Divize švédské automobilky zaměřující se na výrobu nákladních automobilů už nějaký rok dokazuje, že i marketing užitkových vozů může být sexy a virální. Pravda, povětšinou jejich každý nový spot musí obsahovat i nějaké ohrožení života. Nejen proto přispělo nejvíce právě Volvo Trucks k uchycení termínu stuntvertising – natáčení reklam spojených s doslova kaskadérskými kousky. Pro září 2013 si automobilka přichystala několik spotů, v kterých „jde o kejhák". Tím nejdynamičtějším z nich je The Chase. V něm se tahač Volvo FMX zapojuje do španělské kratochvíle běhání chlápků s červenými šátky před nabuzeným stádem býků v úzkých ulicích města. Pouze se tentokrát nejedná o tradiční Pamplonu, ale o městečko Ciudad Rodrigo.

Režisérem byl Henry Alex Rubin, který získal v roce 2006 nominaci na Oskara pro nejlepší dokument za film Murderball. Celý spot je precizně sestříhán a ten, kdo vybral jako hudební podkres rozvernou klasiku „Wooly Bully" by měl dostat nějakou medaili.  Jako vždy se nejedná jen o cvičení v tom, jak natočit nebezpečné a cool video zároveň. Video ilustruje snadnost ovládání vozu. Tahač Volvo musel udržet po celou dobu kličkování v úzkých ulicích konstantní rychlost 30 kilometrů v hodině a řidič se u toho ani nezapotil.

Jinou reklamní novinkou je spot, The Hamster Stunt. V něm má být ústředním motivem posilovací řízení náklaďáku. Ten je totiž díky němu tak jednoduché ovládat, že ho zvládne řídit i křeček. Ano, to malé, chlupaté, roztomilé, pištivé zvíře, co má rádo mrkev. A právě díky mrkvové motivaci skutečně i křeček dokáže obsluhovat volant po úzké bahnité cestě nad srázem. Podívejte se sami.




Tip redakce: Lidé z Volvo Trucks se toho skutečně nebojí a platí to i pro jejich generálního ředitele, Claese Nilsona. Ten nedávno promlouval o kvalitě předního závěsného háku, který udrží až 32 tun. Činil tak ovšem vysoko ve vzduchu nad přístavem, když stál na přídi kapoty Volva FMX zavěšeného na ocelovém laně právě za zmíněný hák. Podívejte se na to v článku Volvo Trucks: Pověste generálního ředitele (na tahači). Jestli chcete v reklamě důkaz místo slibů, skutečně ho nehledejte u Old Spice.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.