Reklama týdne: War Child - Duty Of Care: Protecting Children In War

29. 7. 2015 | Petr Michl
Válka není hra. Přesto vám bude krátký film britské charity War Child připomínat počítačovou střílečku. Pocity ale zanechává mnohem více reálné.

Klient: War Child

Agentura: Toad

Země: Velká Británie

Válka není hra. Přesto vám bude krátký film britské charity War Child připomínat počítačovou střílečku. Pocity ale zanechává mnohem více reálné.

Londýnská agentura Toad byla pověřena tím, aby zachytila osud dětí v průběhu válečných konfliktů. Dělá to způsobem, který diváka skutečně vtáhne do centra dění. V online videu Duty Of Care: Protecting Children In War vidí totiž očima ustrašené dívky Nimy přepadení bytu, v němž žije s rodinou. Vše je o to skutečnější - kroky útočníků, několikavteřinové setkání s otcem, který ji nakáže, aby se schovala pod postel, i útěk z bytu s cílem tátu nalézt, jenž se změní po zhlédnutí jeho popravy v jediný úkol: přežít.

Tvůrci z agentury Toad prý byli inspirováni výpověďmi dětí z konfliktů na Blízkém Východě a Africe, které vyslechli díky projektům War Child, a zároveň i FPS hrami, střílečkami viděnými skrze oči hlavního hrdiny. Když Nima padne na zem, přelítne kamera okolí a skončí detailem na obličej oběti. V herním světě FPS je smrt ústřední postavy jediným okamžikem, kdy si ji může divák prohlédnout skutečně zblízka. Ve videu je poplatně herním principům v pravém dolním rohu indikátor zdraví (to je ostatně v průběhu děje doplněno ryze herně otevřením lékárničky), v levém dolním rohu je pak indikátor traumatu. Vzpomínaný záběr na padlého hrdinu není způsoben absencí života, kamera zabírající na zem zhroucenou Nimu jasně dokládá, že dýchá. Skolilo ji trauma. Video upozorňuje na to, že pro děti, jako je Nima, jsou některá zranění neviditelná. Ač nejsou smrtelná, neznamená to, že nejsou vážná.

War Child se snaží přesvědčit své diváky k podpisu tématické petice. Podotýká, že ochraně dětí ve válečných zónách jsou věnovány jen 3 % zdrojů charit. Tento krátký film je velmi přesvědčivým testamentem tomu, že by se to mělo změnit.

Zdroje: War Child, War Child UK / YouTube Channel

Kam dál?

Britské neziskové organizace umí rozhodně předat své poselství. Krátký film Most Shocking Second A Day od Save The Children ukazoval, jak by to vypadalo, kdyby válka nezuřila v daleké Sýrii, ale přímo v Londýně.



Z holčičky slavící narozeniny se svou rodinou se tak během chvilky stala smutná, vyhublá dívenka bez rodičů a radosti. Převedení událostí někde daleko na Blízkém Východě do našeho světa získalo značnou pozornost veřejnosti, desítky milionů zhlédnutí na YouTube a řadu oborových cen. My jsme tuto kampaň zařadili do našeho výběru nejlepších reklam roku 2014. Podívejte se na ní ZDE.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.