Reklama týdne: Save The Childern - If London Was Syria

6. 3. 2014 | Irena Šovčíková
Často máme problém vnímat věci, které se nás přímo nedotýkají. Organizace Save The Childern proto připravila spot, ve kterém ukazuje, jak by to vypadalo, kdyby se v Londýně odehrála občanská válka jako v Sýrii.

Klient: Save The Childern
Země: Velká Británie
Agentura: Don't Panic

Před věcmi, které se dějí daleko od nás, je jednoduché zavřít oči. To ale neznamená, že se nedějí. Ve svém novém videu ukazuje britská charitativní organizace Save The Childern, jak by se změnil život malé londýnské dívenky, kdyby v Londýně probíhala občanská válka stejně jako teď v Sýrii.

Jeden rok života dokáže změnit hodně. Na začátku spotu s napovídajícím názvem Most Shocking Second A Day je život malé holky takový, jaký má být. Oslava narozenin, půjčování si mamčiných líčidel, spousta radosti. Jak ale plyne jeden rok jejího života můžeme sledovat náznaky začínajícího problému, který vyústí ve velký konflikt. Jen o rok později, na své narozeniny, sedí dívka v nemocničním hábitu a zírá před sebe - bez duše, bez domova, bez otce. Takový osud nás zcela jistě chytne za srdce, že? A přitom se něco podobného děje každý den už tři roky v Sýrii, aniž by nás to nijak extrémně dojímalo. Celé video, vytvořené u příležitosti tří let od začátku občanské války, je zakončené trefným mottem: "Že se něco neděje tady, neznamená, že se to neděje vůbec."

Kampaň, za kterou stojí i agentura Don't Panic, se snaží připomenout probíhající konflikt v Sýrii a zvýšit povědomí o tomto problému. Jen za pár hodin od publikování zaznamenalo video na YouTube už necelý milion zhlédnutí, po jednom dni to už jsou 3 miliony. To skvěle ukazuje, jak je v reklamě důležité, aby se mohli lidé s příběhem ztotožnit. Pak v nich totiž spot snáze vyvolá emoce a reakci. Když si to všechno doplníte o moment překvapení a dobré zpracování, virální video je na světě.

Stejného principu ostatně před nedávnem využila i nezisková organizace SOS Monday, která se shodou okolností také zabývá konfliktem v Sýrii. V malém sociálním experimentu ukázala, jak samozřejmé připadalo lidem pomoci mrznoucímu chlapci na zastávce, ačkoliv darovat starou bundu dětem v Sýrii už tak samozřejmé není. To má tři týdny od zveřejnění 13 milionů zhlédnutí. Více o experimentu si můžete přečíst v samostatném článku.

Zdroj: TheDrum

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: