Report Adobe: Videa na FB mají za rok o 785 % více zhlédnutí

23. 4. 2014 | Irena Šovčíková
Videa mají na Facebooku stále větší význam. Roste jeho množství zhlédnutí i interakcí. A největší dosah mají v pátek, říká report Adobe.

Nově publikovaná studie z dílny Adobe přináší aktuální trendy v oblasti sociálních sítích. Reklamy i obsah, Facebook nebo LinkedIn. Fotku, nebo video? U videa v době, kdy je stále těžší oslovit fanoušky fotkou, vzrostl počet zhlédnutí video obsahu o 785 %. To však nejsou jediná zajímavá data, která Social Intelligence Report přináší.

Ačkoliv správci Facebook stránce nejsou z úprav zobrazovacího algortimu zrovna šťastní, situace není tak černá, jak se zdá. Dosah příspěvků se sice snížil, zvedá se však zapojení pomocí komentářů a sdílení. Dá se tak říct, že Facebook se prostě snaží preferovat kvalitu nad kvantitou. Nejvíce zapojení získavají již tradičně obrázky, i přesto že ve srovnání s loňským se jeho výsledky zhoršily. O 25 % v míře zapojení si polepšila videa. Ta jsou ostatně asi největším překvapením prvního čtvrtletí.

Právě díky změnám v algoritmu získávají videa mnohem více pozornosti než kdykoliv předtím. Kromě zvýšeného množství interakcí a sdílení mají totiž videa o 785 % více zhlédnutí, než ve stejnou dobu před rokem. Potom, co byla implementována funkce auto-play se toto číslo logicky ještě zvýšilo. Marketéři by tedy rozhodně měli zvážit video obsah. A ideálně ho na Facebook nahrát v pátek. Celá čtvrtina přehrání videí se totiž stane právě v tento den.

Pátek je na Facebooku jednoduše šťastný den. V tento den mají totiž příspěvky největší dosah a taky nejvíce interakcí. Naopak pokud budete postovat v neděli, nějaké interakce se spíše nedočkáte.

Marketérům navíc může udělat radost zvýšená návratnost z refferal návštěvnosti. Ta se na Facebooku zvedla oproti loňskému roku o 11 %. Roční nárůst zaznamenal i Twitter, Pinterest a Tumblr. Facebook má však stabilní pozici. Jedinou oblastí, kde mu na paty šlape LinkedIn, jsou B2B stránky s technickým obsahem.

Adobe report se také podíval, jak je to s Facebook reklamami. Podle jeho výsledků se průměrná cena za proklik snížila o 2 procenta, zatímco u CTR došlo k nárůstu o 160 % oproti prvnímu čtvrtletí 2013. K růstu došlo i u prokliků a impresí, konkrétně 70 % a 40 %. Z takových čísel mohou mít marketéři rozhodně radost.

Celý Social Intelligence Report si můžete prohlédnout zde.

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.