Rychlost sdílení videa se za poslední rok zdvojnásobila

22. 5. 2014 | Irena Šovčíková
Podle dat z Unruly se rychlost sdílení videí na webu za poslední rok zvýšila až o 50 %. Nejdůležitější jsou zejména první tři dny, které generují 42 % všech sdílení.

Videa jsou stále na vzestupu. Sleduje je více lidí, v sociálních médiích má lepší dosah a podle nových dat se také rychleji sdílí. Za poslední rok se totiž sdílení videí až dvojnásobně zrychlilo. 42 % všech sdílení se stane během prvních tří dnů od zveřejnění.

Společnost Unruly se podívala na 4000 nejúspěšnějších videí napříč celým internetem a zaměřila se na životnost virálních videí. Kritické jsou podle jejich Social Diffusion Curve pro marketéry první tři dny od umístění videa na web. Svůj sdílecí vrchol video zažívá logicky v následující den, kdy se odehraje 18 % sdílení. V roce 2013 to však bylo jen 10 %. Zajímavější posun jde ale vidět u prvních tří dnů. V tomto období se podle loňských čísel stalo 25 % sdílení, za poslední rok se ale toto čislo skoro zdvojnásobilo, až na 42 % všech sdílení. Je tady jasně vidět, že v našem zrychleném světě se zrychlilo i sdílení videí v sociálních médich.

Letošní studie Adobe rovněž potvrdilo, že video je formát, který by marketéři neměli ignorovat. Podle ní se totiž počet zhlédnutí zvedl za poslední rok o celých 785 %! Videa navíc i v době, kdy všechny příspěvky omezují změny v algoritmu, dokázala získat o 25 % větší zapojení než v loni. Údajně je také nejlepší sdílet videa v pátek, protože v tento den zaznamenal Adobe až čtvrtinu celkového množství zhlédnutí.

Když se řekne video-obsah, nemusí to nutně znamenat YouTube. Podle dat z comScore Video Metrix se až 74 % všech přehrání stane mimo platformu YouTube. Ostatně i Facebook si uvědomuje sílu, kterou video obsah představuje, a možná i proto pro marketéry připravil zásadně vylepšenou analytiku. Není to ale jen o sociálních sítích. Videa mají smysl i v rámci e-commerce sektoru, prodlužují totiž dobu strávenou na stránce. Je  zřejmé, že video je něco, co by marketéři rozhodně neměli přehlížet. A ačkoliv se jedná o časově i finančně náročnější typ obsahu, své výsledky má.

Zdroj: MarketingLand

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.