Sledujte hranolky, radí McDonald's v kampani zaměřené na bezpečnost silničního provozu

13. 8. 2021 | Petr Michl
Jak se udržíte při jízdě autem na cestě? Mějte oči na hranolkách. Samozřejmě metaforicky. McDonald's v Norsku našel branding i ve středových dělících čarách na silnici.

Pandemická omezení v Norsku výrazně zvýšilo počet lidí, co si objednají v McDonald's z okénka svého vozu přes McDrive. A to dokonce na celých 40 %. Tamní pobočka se proto rozhodla vytvořit kampaň podporující bezpečnost na silnicích… a jejich brand.

Ten je tak silný, že McDonald's často stačí v reklamách jen naznačit, nemusí dokonce ani ukazovat svůj název. Stačí třeba kus z jeho zlatých oblouků. V kampani od DDB Oslo ovšem poskytuje branding zcela běžná součást norských silnic: žluté středové dělící čáry. Jen se na ně zaměřte, vypadají za jízdy jako neustále ubíhají hranolky. McDonald's proto radí: „Sledujte hranolky.“ A věří, že tím přiměje řidiče k soustředění na jízdu namísto věnování pozornosti něčemu jinému, například některé položce z menu „Mekáče“.

Marketingová ředitelka McDonald's Norway, Mari Husby, k tomu v tiskové zprávě říká:

„Jako jeden z předních řetězců restaurací bereme svou odpovědnost velmi vážně. Připomínat lidem, aby zastavili, udělali si přestávku a sledovali při jízdě dopravní značení, není náš běžný způsob komunikace, ale je stejně důležitý. Propojení ikonických hranolek se žlutým dopravním značením s poselstvím, abyste se dívali na hranolky, je obzvláště důležité v době dovolených, kdy mnoho Norů cestuje."

Kampaň bude probíhat několik následujících týdnů. Norové ji uvidí na billboardech, v tištěných reklamách v časopisech o automobilech, na sociálních sítích, ale i na taškách s jídlem, v nichž si ho zákazníci z McDonald's odnášejí.

 

Kam dál?

Asi nejznámější použití podobného principu spolehnutí se na sílu brandu bylo odměněno v roce 2018 na Cannes Lions cenou Grand Prix v kategorii Outdoor pro kanadský McDonald's a agenturu Cosette. Podívejte se na další ukázky důvěry ve vlastní brand a inteligenci kolemjedoucích

Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.