Social Media Trends Report Q3 2020: Investice do reklamy na sociálních sítích zažívají boom. Mezikvartálně se zvýšily o 56 %

27. 10. 2020 | redakce
Navzdory přetrvávajícím turbulencím způsobených pandemií koronaviru, spousta firem podle nového Q3 Social Media Trends reportu až zdvojnásobuje své investice do reklamy na sociálních sítích.

Socialbakers, digitální platforma sloužící k optimalizaci firemní komunikace na sociálních sítích a digitálního marketingu, vydala komplexní report o trendech na sociálních sítích: Social Media Trends Report za období Q3 2020. Report ukazuje že navzdory složitým a kvůli pandemii viru COVID-19 nepředvídatelným třem čtvrtletím roku 2020, investice do reklamy na sociálních sítích v Q3 2020 prudce vzrostly na hodnoty jako před pandemií, především díky investicím v e-commerce sektoru. Socialbakers data tak signalizují zdravou důvěru marketérů v účinnost digitálních kanálů a této formy komunikace. Report dále uvádí regiony a odvětví, které zaznamenaly nejsilnější zotavení a sílu v investicích, významný nárůst globálního Cost Per Click(CPC), změnu v aktivitě lidí na sociálních sítích, či význam Facebook Live a delšího formátu videí jako nejlépe perforujících formátů.

Dnes více než kdy jindy zákazníci spoléhají na digitální svět. Rapidní přesun k digitálu tak představuje příležitost, ale zároveň i výzvu pro firmy a značky. Data Socialbakers za Q3 ukazují že především ty značky, které tuto situaci uměli využít zdvojnásobili svoje investice do reklamy na Facebooku a Instagramu,” řekl Yuval Ben-Itzhak, President, Socialbakers.„V severní Americe značky investovaly o 61 % více než v minulém čtvrtletí a ukazují tak svoji důvěru tomuto trhu, kdy zákazníci nejen tráví více času online, ale také tak i více nakupují.”

 

Globální investice do reklamy na sociálních sítích v Q3 2020 vzrostly o 56.4 %

V porovnání s druhým kvartálem 2020 celosvětové investice do reklamy na sociálních sítí vzrostly o 56,4 % v Q3 2020. To způsobilo, že globální výdaje na reklamu jsou téměř dvojnásobné v porovnání s koncem března, kdy se investice v průběhu pandemie propadly na nejnižší hodnotu. Největší nárůst zaznamenala severní Amerika s 61,7 %, dále střední Amerika s 55,6 % a západní Evropa s nárůstem investic o 50,4 %.

V průměru mezi odvětvími se investice v Q3 kvartálně navýšily o 38,9 % s největšími skoky v odvětvích jako FMCG Food (61,3 %), Auto ( 59.4 %) Finance ( 35,3 %) a Ecommerce ( 27,5 %). Při pohledu na celkové investice značek hodnota za Q3 2020 podle dat Socialbakers byla o 27,6 % vyšší než ve stejném období loňského roku. Celkově se Ad spend v roce 2020 dostal pod hodnoty 2019 pouze v raném období pandemie (březen a duben), od května již jsou hodnoty až do konce třetího kvartálu meziročně vyšší.

 

CPC dosáhlo nejvyšší hodnoty od roku 2019

Celosvětová hodnota cost-per-click se v porovnání s koncem června zvýšila o 42,4 % v Q3 2020. Současná hodnota CPC $0,168 je nejvyšší od konce roku 2019. Mezi regiony kde CPC rostlo nejvíce patří jižní Amerika (44.8 %), západní Evropa (30,8 %) a severní Amerika (19,5 %). Celkové CPC pro všechny regiony a odvětví v kvartálním srovnání zaznamenalo 32,1% nárůst na $0.140, což je nejvyšší hodnota od prosince 2019.

 

Dosah reklamy na Facebooku roste, ale Instagram stále dominuje

Dosah Facebookové reklamy v severní Americe podle dat Socialbakers narostl o 134,9 % v Q3 2020 v porovnání se stejným obdobím v loňském roce. Dalšími regiony, kde výrazně narostl dosah, jsou jižní Amerika (49,7 %), západní Evropa (31,3 %) a centrální Amerika (31,2 %). Celosvětově se dosah facebookové reklamy v průměru zvýšil o 12,3%.

Instagram pokračuje v překonávání Facebooku v počtu sledujících i v celkových interakcí pro 50 největších brand profilů. Celkové publikum Instagramu bylo v Q3 2020 o 34,7 % větší než publikum na Facebooku. Instagram také výrazně překonal Facebook v množství celkových interakcí, které jsou 22 krát vyšší. Přes tyto výsledky bylo 61,9 % všech postů firem v Q3 publikováno na Facebooku.

 

Denní zpravodajství a neziskové organizace zaznamenaly zásadní růst v interakcích

Není překvapením, že v době pandemie a prezidentských voleb v USA, profily denního zpravodajství a neziskových organizací zaznamenaly strmý nárůst v interakcích v Q3 2020 v porovnání s rokem 2019. Interakce na stránkách denních zpráv se zvýšily o 103,3 % na Instagramu a 57,8% na Facebooku, u neziskových organizací je narůst interakcí o 112,9 % na Facebooku a o 31,2 % na Instagramu. Zajímavé je, že v odvětví cestování interakce poklesly na Instagramu o 31,2 % ale na Facebooku se zvýšily o 60.9 %.

Celkový trend v meziročním srovnání ukazuje, že celosvětově interakce v Q3 2020 na Instagramu narostly o 5,4 %, interakce na Facebooku zůstaly téměř identické s Q3 2019. Výjimku jsme zaznamenali v USA, kde posty na Facebooku generovaly interakce o 30,7 % vyšší ale na Instagramu interakce poklesly o 2,4 %.  

 

Facebook Live a formát dlouhého videa mají nejlepší výkon

Stejně jako v jiných kvartálech 2020 byl i v Q3 Facebook Live formát s nejvyšší mírou engagementu na Facebooku. Získal dvojnásobné množství interakcí ve srovnání s klasickým videem. Na Instagramu je formátem s nejvíce interakcemi carousel, který může obsahovat jak fotky, tak videa. Organické interakce vzrostly v Q3 u všech typů postů na Instagramu ale pouze u Facebook Live formátu na Facebooku, ostatní formáty na Facebooku v porovnání s Q2 zůstaly téměř beze změny.

Z jednotlivých druhů videí mají celkově nejlepší výsledky dlouhá a velmi dlouhá videa, která generují nejlepší dosah i interakce. Dosah byl nejlepší u velmi dlouhých videí (více než 5 minut) a získal o 70,4 % lepší výsledky než u dlouhých videí (delší než 65,194 vteřin ale kratší než 5 minut) na druhém místě žebříčku. Ale celkový výkon velmi dlouhých videí v posledních 7 měsíců klesal a v Q3 2020 dlouhá videa měla nejlepší výkonnostní index v hodnotě 23,2 %.

„Jestli nám výsledky z třetího kvartálu 2020 něco ukazují, je to nutnost, aby se firmy a značky adaptovali spotřebitelským trendům a obratu k digitální komunikaci,” říká Ben-Itzhak. „Firmy, které nyní rychle zareagují a zaměří se na výjimečný spotřebitelský zážitek, který svým fanouškům a zákazníkům prostřednictvím online digitální komunikace poskytnou, budou ty, které z této situace v blízké budoucnosti vytěží nejvíce a dostanou se na vrchol.”

Report společnosti Socialbakers Social Media Trends Report Q3 2020 je nyní zdarma k dispozici ke stáhnutí.

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.