Sociální sítě mění svět cestování. Mohou za to i influenceři

27. 4. 2017 | Kateřina Tauchenová
Sdílení fotek z dovolených je nedílnou součástí sociálních sítí už od jejich samotného vzniku. Kvalita sdílených příspěvků ale výrazně roste. Jaký vliv to má na cestovní průmysl?

Marketingový vliv influencerů na sociálních sítích není žádnou novinkou. Zatímco v počátcích jejich „éry“ se většina z nich věnovala propagaci různých výrobků, postupem času se ti chytřejší z nich přesunou do zajímavější oblasti – do cestovního ruchu. Stejně jako ve světě módních značek, i v cestovním průmyslu se jejich zapojení do marketingové strategie stalo pro firmy efektivní cestou k budování brandu i propagaci nových, dosud neznámých destinací.

Zatímco spotřební zboží od kosmetiky přes módu až po nejnovější herní konzole se na YouTube propaguje ve velkém, cestování se na této platformě teprve začíná výrazněji prosazovat. Travel influenceři jsou totiž nejsilnější na Instagramu.


Zdroj: Instagram / @expertvagabond

A není to náhoda. Jednoduše jsou tam, kde je jejich publikum. Z průzkumu americké agentury eMarketer vyplynulo, že 48 % dotázaných používá při hledání nových míst vhodných k navštívení právě Instagram. 52 % respondentů si pak dovolenou vybírá na základě příspěvků a fotek z dovolených, které viděli na facebookových profilech svých přátel a známých.

Ačkoliv fotky aktuálně tvoří nejoblíbenější a největší část obsahu sdíleného travel influencery, je otázkou, jak dlouho si své prvenství udrží. Stejně jako v obsahových strategiích pro ostatní odvětví i v cestovních ruchu rychle roste význam videa. Očekává se, že v roce 2020 investují americké firmy do video propagace až 28 miliard dolarů.

Už nyní je vliv videa v cestovním průmyslu velký. K prvnímu průzkumu potenciálních destinací pro dovolenou sice uživatelé používají spíše Instagram a Facebook, při zjišťování podrobnějších informací o konkrétním místě ale přichází na řadu YouTube. Lidé zde nejčastěji hledají recenze, tipy na výlety, ale především skutečné zážitky jiných lidí, kteří už dané místo sami navštívili.

Podle serveru Think with Google cestovatelské vlogy, tedy videa dokumentující cestu a zážitky travel influencerů, dosahují 4x většího engagementu uživatelů než jakýkoliv jiný typ obsahu spojený s cestováním zveřejněný na YouTube.

Stejně jako v jiných oblastech i v cestovním ruchu lidé více věří doporučením jiných uživatelů a „amatérům“, kteří na YouTube sdílejí svá videa z cest. Informace získané z jejich videí jsou pro ně důvěryhodnější než cokoliv, co se dozvědí v propagačních videích cestovních kanceláří. Není proto divu, že v mezi kanály s cestovní tématikou tvoří právě vlogy travel influencerů největší část odebíraného obsahu (48 %), zatímco obsah publikovaný cestovními kancelářemi a agenturami představuje pouze 19 % z celkového množství.

Na závěr je ale nutno dodat, že pojem „amatéři“ už dnes rozhodně není spojen s rozmazanými fotkami a roztřesenými videi. Travel influenceři jsou obvykle talentovaní poloprofesionálové, kteří používají špičkové vybavení a jejichž fotky a videa dosahují té nejvyšší kvality. Jejich fotky a videa mají obvykle velice osobitý styl, a když se začnete v jejich světě trochu orientovat, téměř jistě poznáte, kterou fotku kdo vytvořil. Jejich tvorba se liší i obsahově, Zatímco někteří se vyžívají v návštěvách světových metropolí, jiní dávají přednost exotickým destinacím, kam se lidé běžně nedostanou. Někteří z nich volí low costový styl cestování, jiní si naopak potrpí na pěkné hotely. Jednoduše řečeno, každý si dnes může najít takového influencera, jehož styl mu vyhovuje nejvíce.

Pro mnoho z nich se už cestování dokumentované točením vlogů či fotografiemi stalo hlavní pracovní náplní. Zatímco některé značky jsou ochotny influencerům platit za to, že jejich produkt „vyvezou“ někam na výlet, firmy působící přímo v cestovním ruchu to mají jednodušší. Jednoduše jim zdarma poskytnou letenky či ubytování. A jako u všech ostatních kooperací mezi influencery a značkami i v cestovním ruchu poznáte placenou spolupráci dost snadno – díky otagování značky v popisku videa či fotky.

Pokud se chcete nechat inspirovat pro vaši vlastní dovolenou, podívejte se na kanály pěti nejúspěšnějších travel vlogerů: Fun For LouisVagabrothersEric ConoverRay Was Here nebo Hey Nadine.



A jestli dáváte přednost spíše Instagramu, mrkněte na profily expertvagabond, LesleyAnneMurphy, triphackr nebo theblondeabroad.

Z českých infuencerů pak doporučujeme třeba instagramery teturo_restlesschildczhynecheck nebo jeera, případně vlog Cestology.

Zdroj: We Are Social Media

Štítky dokumentu: Facebook Instagram YouTube
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.