Sodastream trolluje Coca-Colu a její nejslavnější reklamu

18. 12. 2018 | Petr Michl
Tzv. „hilltop ad" je jedním z ikonickým okamžiků světové reklamy. Sodastream legendární spot paroduje, také se v něm zpívá o jednotě světa na kopci, ale na tom složeném pouze z plastů.

Současná situace Sodastream přeje. Značka zařízení pro výrobu domácí perlivé vody a limonád se může vymezovat vůči prodejcům soft drinků, díky nimž lidé nakupují nezměrná množství plastových lahví. V posledním spotu si bere přímo na mušku Coca-Colu a dokonce i její ikonickou reklamu.

Tou je tzv. „hilltop ad", reklama z roku 1971, ve které zpívají lidé s lahví Coca-Coly o harmonii a lásce ve světě, kterému by pomohlo, kdyby mu někdo koupil Colu. Nejvýraznější sloka přitom zní:

I'd like to teach the world to sing

In perfect harmony

I'd like to buy the world a Coke

And keep it company

That's the real thing."

Ve verzi od Sodastream také lidé zpívají na kopci, ten je ale ve skutečnosti malým ostrovem vytvořeným kompletně z plastových lahví. Pějí přitom, že je čas na změnu, změnu v našem přístupu k využívání plastů.

Mimo lachtanů panáčkujících s plastovými lahvemi je největší hvězdou zpívající želva, které propůjčil svůj chraplák Rod Stewart. Ten nakonec vtrhne i do zasedací místnosti představenstva nejmenované společnosti, kterou si ovšem jistě domyslíte. Zlosyni v oblecích tedy koukají, třeba i na tezi, že jedna znovupoužitelná láhev od Sodastream může nahradit až 2 tisíce klasických plastových lahví.

CEO Sodastream, Daniel Birnbaum, se nechal slyšet, že cílem spotu je „dát hlas mořským zvířatům a společně s nimi povzbudit lidi a jiné korporace, aby přestaly používat plasty na jedno použití". Nejdeme tak daleko, že bychom to nazvali pokrytectvím, ale rozhodně budou mít kampaně Sodastream jistý stín podezření ze selektivního vidění. V minulosti Sodastream útočil i na Pepsi. Teď s ní má ale společného nepřítele, společnost Pepsico totiž v srpnu tohoto roku koupila Sodastream za 3,2 miliardy dolarů. To ovšem nic nemění na kvalitě spotu ani na tom, že Sodastream nepomáhá jen svým produktem. Letos přispěl například na vývoj zařízení, které pomáhá při odstraňování plastů z mořské hladiny.


Tip redakce: 

Tzv. „hilltop ad" je jednou z nejvíce ikonických reklam vůbec. Podívejte se na její předloni remasterovanou verzi v rozlišení až 4K

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.