Sportovci v důchodu stále mají reklamní potenciál

4. 7. 2013 | BeDa
Pracovat na fyzičce je pro sportovce stejně důležité jako pracovat na své osobní značce. Sponzoři totiž mají zájem i o ty, kteří ukončili svoji aktivní kariéru.

David Beckham oznámil konec kariéry. Ale jen té fotbalové. Reklamy, ve kterých pobíhá jen ve spodním prádle, asi jen tak točit nepřestane. Není to totiž jen vynikající sportovec, který vyhrál kdejaký pohár, ale je to také značka sama pro sebe.


Už nějakou dobu si na komerčních zakázkách mimo fotbal vydělává mnohem více peněz než na hřišti. Nyní se nepoměr ještě o něco posune.

Budovat si jméno je pro sportovce v dnešní době stejně důležité jako pravidelně trénovat. Sponzoři totiž nutně neodcházejí od sportovce v okamžiku, kdy svoji profesi pověsí na hřebík. Legendy se svojí značkou chtějí mít firmy spojené i nadále.

Ne všem sportovcům se ale podaří vybudovat si tak silné jméno, aby o něj lidé měli zájem i po skončení kariéry. David Beckham bezpochyby patří mezi ty, kterým se to povedlo. Podíl na tom má nejen manželství se slavnou členkou zaniklé britské popové skupiny Spice Girls, ale i pečlivý výběr reklamních zakázek.

 

Zapojil se do iniciativy se společností Sainsbury’s na podporu cvičení ve školách, pro Samsung zahrál pomocí svých přesných střel Odu na radost, pro H&M a Emporio Armani se vysvlékl do spodního prádla a dlouhodobě spolupracuje i s Pepsi a firmou Adidas.


Mezi sporotvce, kteří ze svého jména udělali v podstatě obchodní značku patří i tenista André Aggasi. Po ukončení profesionální tenisové kariéry se začal realizovat v charitách a různých organizacích, například Designed to move. Po většinu své aktivní kariéry byl André Agassi věrný jediné značce - Nike. Ale na sklonku kariéry přešel ke konkurenční firmě Adidas, která byla ochotná přispět na Agassiho charitativní projekty. To bylo v roce 2005. 13. května 2013 se ale Agassi znovu vrátil pod společnost Nike. Sponzoři o něj neztrácejí zájem a jeho jméno pořád může firmě zajistit solidní buzz.

Ve světě tenisu klidně můžeme ještě zůstat. Americký tenista, bývalá světová jednička, John McEnroe, je v 54 letech pořád vyhledávaná osobnost. Jeho výbušné chování na kurtu jej několikrát dostalo do reklamy. Nejen během jeho mladších let, ale i nyní.


Zdroje: www.brandchannel.com, www.mashable.com

Štítky dokumentu: Budování značky Reklama online

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: