Správci FB stránky Jeep Czech Republic neprošli losím testem

7. 12. 2015 | Petr Michl
Upozorňovat na největší skandál značky posledních let není pro správce facebookové stránky automobilky tou nejvhodnější taktikou.

Nechat si stránku spravovat agenturou, nebo interně? To je otázka, kterou řeší mnoho firem. Nedá se říct, že jedna nebo druhá varianta má jasného vítěze. Pro a proti je více. Jako klad v případě správy ze strany interního týmu se pravidla uvádí znalost produktu. Přešlap ze včerejšího večera 6. 12. na facebookové stránce automobilové značky Jeep Czech Republic ovšem ukazuje, že tuto pozitivní charakteristiku jeho správci trestuhodně nesplňují.

„Neděle večer, tak tam dáme nějakou akční fotku," možná zaznělo v mysli správce stránky. Po zadání termínu „Jeep Grand Cherokee" na vás v Google obrázcích vykoukne zanedlouho snímek, který to včera vyhrál.


Zdroj: Facebook Jeep Czech Republic

Problémem ovšem je, že se jedná o připomínku kauzy, která byla z hlediska poškození jména značky v posledních letech pro Jeep možná jednou z nejošemetnějších. V roce 2012 zveřejnil švédský motoristický magazín Teknikens Varld video, v kterém nový Jeep Grand Cherokee překonával tzv. losí test. Jízda mezi kužely mu nesedla natolik, že se v jednom okamžiku ocitl na dvou kolech.
Chrysler (tehdejší vlastník značky Jeep, nyní je jím Fiat - pozn. red.) obvinil magazín, že na videu zachycený test byl prováděn s přetíženým vozem. Švédové proto pozvali k opakování zástupce Chrysleru a při novém testu zatížili vůz 130 kilogramů pod výrobcem udávaným limitem nosnosti. Výsledek byl ovšem velmi podobný, vůz šel znovu na dvě kola. Navíc si zul jednu z pneumatik z ráfku, což je patrné i na fotografii sdílené včera na facebookové stránce Jeep Czech Republic. Video níže ukazuje opakovaný test spojený i s prasknutím 7 pneumatik u 3 zkoušených vozů. Zkrátka PR pohroma podobná té, kterou si prožil v roce 1997 Mercedes-Benz se svou třídou A.

Jeep je pro majitele jeho vozů love brandem. Přes nového vlastníka značky z Itálie je pro ně Amerikou, symbolem robustnosti a solidnosti. Další příspěvky na stránce ukazují, že její správci nemají svou úlohu zase tak těžkou. Publikují fotky pohledných terénních vozů a lajky přicházejí tak nějak samy. Problémem ovšem je, když se ukáže, že zájem fanoušků stránky o Jeep je větší než u těch, co ji spravují. Téměř okamžitě se v komentářích vyrojily hlasy upozorňující na to, že se jedná o PR přešlap. Jeden z prvních byl dokonce od influencera, zkušeného motoristického novináře a šéfredaktora AutoRevue.cz Jiřího Červenky, který sdílel tento fail i na svém profilu. Nechybí ale ani třeba vzpomínka pamětníka na nápravu nastavení podvozku u jeho vozu v servisu krátce po aféře.


Zdroj: Facebook Jeep Czech Republic


V době psaní tohoto článku nepřišla 5 hodin od publikace příspěvku na negativní reakce žádná odezva. Upřímně se asi nedá udělat nic jiného než se omluvit a prozatím stáhnout fotografii ze Zdi FB stránky (edit - 7. 12. v 9 ráno byl příspěvek už nedostupný - pozn. red.). Jedná se o hloupost nejvyššího kalibru.

„Bohužel zaúřadoval technický skřítek a omylem tak skončil mezi oficiálními posty téměř 3 roky starý obrázek s komentářem, který byl původně podnětem zvenku (tyto v rozsáhlé míře archivujeme). Stáhli jsme ho tak rychle, jako to bylo možné," vyjádřila se pro Marketing Journal Press Office Manager pro Českou a Slovenskou republiku, Janka Konečná, ve středu 9. 12.


Zdroj: Facebook Jeep Czech Republic

„Buď povedený sebevtip, sabotáž od konkurence, nebo příležitost přehodnotit zaměstnaneckou politiku...,"  vypočítává možná vysvětlení incidentu jeden z komentujících. Jak už to tak v internetových diskuzích bývá, mluví se v nich i o padácích a vyhazovech. Nevoláme po tom samém. Chybu může udělat každý a ten, komu se něco podobného přihodilo, si bude příště dávat skutečně pozor. Jinou věcí je ovšem to, že fanoušci dýchající pro značku si zaslouží, aby k nim mluvil někdo, kdo je na stejné vlně.  Pokud není, měl by mít alespoň od značky schvalované příspěvky. Věříme, že poté by k přešlapu podobného rozměru nedošlo.

Zdroje: Facebook Jeep Czech Republic, Auto.cz

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.